Р езултатите от изследване за използването на информационно-комуникационните технологии от домакинствата и отделни ползватели показват, че през 2013 г. повече от половината домакинства (53,7%) в България притежават достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан растеж от 2,8 процентни пункта спрямо предходната година.
Данните са от изследване на Националния статистически институт през 2013 г. Анкетирани са 4161 домакинства и 9198 души на възраст 16-74 навършени години. Такова проучване се прави във всички държави от ЕС. Същото е увеличението и на относителния дял на домакинствата, използващи широколентов достъп (2,8 процентни пункта), като той достига до 53,6% за 2013 г., или почти всички домакинства, имащи достъп до интернет, са с осигурена бърза и надеждна връзка.
В сравнение с предходната година в регионален аспект също се наблюдава повишаване в относителните дялове на домакинствата с интернет достъп за всички статистически райони, с изключение на Югоизточния район, където се наблюдава намаление с 3,1 процентни пункта.
С най-висок относителен дял на домакинствата с достъп до интернет - 64,3%, е Югозападният район,
към който принадлежи и столицата. След него се нареждат Южният централен и Североизточният район, в които малко повече от половината домакинства имат достъп до интернет - съответно 52,7 и 51,5%.
От тенденцията за страната значително изостават в Северозападния район, където 42,8% от домакинствата имат достъп до интернет. Мъжете са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с жените - съответно 52,6 и 50%.
Значителни са и различията за редовно използващите интернет по образование. Докато 86,1% от хората с високо образование използват редовно глобалната мрежа, то едва 19,2% от хората с основно или по-ниско образование се възползват от възможностите, които интернет предоставя.
През 2013 г. 22,6% от хората са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с държавната администрация и местното самоуправление. Жените са значително по-активни от мъжете при използването на предлаганите онлайн услуги от публичната администрация - съответно 24,1 и 21%.
Постепенно се увеличава делът на хората, които пазаруват за лични нужди онлайн. За текущата година 12,1% от хората на възраст 16-74 навършени години са направили онлайн покупки през последните дванадесет месеца, което е с 2,9 процентни пункта повече спрямо предходната година. Няма съществени различия между мъжете и жените при онлайн пазаруването - съответно 12,3 и 12%.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!