MTG, собственикът на Нова Броудкастинг Груп, придоби 51% от Zoomin.TV, най-голямата мрежа от потребителски канали (MCN) в Европа и петата по големина в света. Zoomin привлича над 2 милиарда гледания на видеа месечно и 100 милиона абонати от целия свят в YouTube, а ежедневната продукция на мрежата включва над 400 премиум кратки видео клипa на 18 езика.
Тази сделка е факт само няколко дни след като MTG обяви инвестициите си в ESL (най-голямата компания за електронни спортове в света) и Splay – водещата мрежа от потребителски канали и създател на дигитално съдържание в Скандинавия. Тези стъпки са част от стратегията на MTG да обогати портфолиото си от предлагано съдържание чрез инвестиции в бързоразвиващи се дигитални компании с подходящи проекти, изградени общности и атрактивно съдържание. „Вече е ясно, че създаваме една онлайн видео екосистема, която е напълно подготвена да се възползва максимално от следващите стъпки в еволюцията на социалните видеа“, заяви президентът и главен изпълнителен директор на MTG Йорген Мадсен Линдеман.
В началото на юли MTG придоби мажоритарен дял в най-голямата компания за електронни спортове в света, която работи под добре познатата марка ESL (www.eslgaming.com). ESL създава едни от най-популярните и висококачествени продукти в сферата на електронните спортове – гейминг съдържание, което привлича големи аудитории от млади хора с безпрецедентни нива на ангажираност. Благодарение на тази сделка българските фенове на електронните спортове ще имат достъп до много по-богато съдържание за гейминг. Онлайн турнирите на ESL като ESL One и Intel® Extreme Masters са сред най-големите в света. За последната година те са привлекли над 70 милиона уникални онлайн зрители, като две трети от тях са на възраст между 10 и 35 години. Електронните спортове са една от най-големите и най-бързо развиващи се видео развлекателни категории в интернет; те са ключов двигател за растежа на гейминг индустрията и се очаква през 2015 г. да привлекат глобална аудитория от 260 милиона уникални онлайн зрители. Онлайн игрите са една от ключовите вертикали на Zoomin, която ще работи в тясно сътрудничество с ESL и Viagame, за да повиши темповете на гледаемост и монетизация.
MTG инвестира и в Splay - водещата мрежа от потребителски канали в Скандинавския регион, като увеличи дела си от 49% на 81%. Съдържанието в Splay генерира понастоящем над 120 милиона гледания месечно (ръст с над 900% спрямо началото на 2014 г.) чрез своите 430 YouTube канала. Видео звездите на Splay имат 14 милиона абонати в YouTube и над 50 милиона последователи в Instagram. Само за две години Splay се е развила от новостартираща шведска компания в мощна международна група за дигитално съдържание, популяризираща таланти в YouTube, Facebook, Instagram и Twitter.
Zoomin и Splay са част от бързорастящия дигитален портфейл на MTG от допълващи компании за дигитално видео забавление, сред които са Viaplay (абонаментна услуга за видео съдържание), Viagame (платформа за електронни спортове), „Нетинфо“ (най-голямата онлайн медийна група в България) и видео платформите „Play“ на MTG, налични в 8 страни, които се монетизират чрез видео реклама.
В унисон със стратегията на MTG да обогати портфолиото от предлагано съдържание, „Нетинфо“, част от Нова Броудкастинг Груп, обяви създаването на 7Talents - първата българска компания, управляваща мрежа от потребителски канали, която ще се занимава с продуциране и дистрибуция на онлайн видео. Добрата новина за създателите на видео съдържание e, че медийната група стартира конкурс за видео проекти, чрез който търси най-добрите видео таланти на България, които да подкрепи при създаването, реализирането и монетизирането на техните видео проекти. Повече информация за 7Talents и конкурса за видео проекти можете да намерите тук: 7talents.bg.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!