70,9% от интернет потребителите са закупили стоки или услуги през интернет през последните няколко месеца.
Най-купувани през интернет са дрехите (41,2%), книгите (33,3%) и билетите за концерти, кино или театър (28,7%).
75,5% от градското население в България на възраст между 18 и 65 години ползва редовно интернет, а 1/4 от хората прекарват над 5 часа на ден онлайн, показва изследване на агенцията маркетингови проучвания Публисис МАРК Груп, направено през юли сред 600 души, жители на големите градове на страната.
Основните устройства, чрез които се осъществява достъп до интернет, са настолните компютри и лаптопите. Малко над 20% от потребителите използват смартфони, а 5,4% - таблети.
"Мобилните устройства ще бъдат все по-използвани ежедневно за забавление, онлайн търсене и достъп до социални мрежи.
Това не вещае смърт за настолните компютри и лаптопи, но те по-скоро ще бъдат използвани предимно за работа", смята Христо Ласков от Публисис МАРК Груп.
По-висока остава възрастовата граница на потребителите, които по-често извършват различни плащания чрез интернет - 88% от аудиторията между 26 и 45 годишните ползва такъв тип услуги.
Според проучването социалните мрежи се посещават от над 85% от интернет потребителите.
Най-използваната социална мрежа е "Фейсбук" - 73,8% от българите онлайн я посещават всеки ден, следвана от "Гугъл+" с с 32,8 на сто.
Социални мрежи като "ЛинкдИн", "Пинтерест" и "Фоурскуеър" не се радват на такава масова популярност у нас.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!