Потребителите все повече използват интернет чрез мобилни и "умни" телефони и мигрират от персоналните си компютри към по-малките и все по-достъпни устройства. Расте броят на притежаваните смартфони, както и мобилният трафик. Интернет издателите и мобилните медии създават все повече нови проекти.
Българският пазар също следва световните тенденции. Затова и в стремежа си да развива уеб и интерактивния маркетинг и да информира потребителите за всички новости на дигиталния пазар, Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България) стартира днес информационен сайт за популяризиране на мобилните версии на съществуващи мобилни сайтове и мобилни портали на членове на асоциацията.
На адрес mobile.iabulgaria.bg потребителите ще могат да разберат какви са предимствата на мобилното съдържание, както и да научат кои са българските мобилни сайтове. Последните достигат до над 500 хил. уникални потребители.
Междувременно проучването за медиа потреблението в Европа Mediascope, в което тази година за първи път участва и България, показва, че над 500 хил. души в страната осъществяват достъп до интернет през мобилен телефон, а 19% от всички интернет потребители използват повече от едно устройство за връзка с интернет.
Информационният сайт обръща внимание и на мобилната реклама, която набира все повече скорост в световен мащаб и има огромен потенциал.
Според публикувано проучване на Центъра за съвършенство на IAB за мобилна реклама, базиран в САЩ, IAB Европа и IHS Screen Digest пазарът на мобилна реклама на глобално ниво вече достига 3,8 млрд. евро.
На сайта могат да бъдат намерени технически спецификации на мобилни рекламни единици, насоки за мобилна реклама, както и насоки за мултимедийна мобилна реклама.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!