Живеем в дигиталния свят и във фокуса на днешния ден са данните, особено т. нар. „големи данни“ (big data), коментира Игор Бюкър на технологичната конференция CEEDS by Webit, която се провежда в София.
CEEDS е част от глобалните събития Webit, по време на които топ мениджъри от най-иновативните технологични компании в света споделят своя опит и познания в областа на дигиталната трансформация, „големите данни“, маркетинга, рекламата, онлайн търговията и електронните разплащания, образованието, здравеопазването, социалните мрежи и пр.
Правилата на бизнеса вече са променени и виждаме как млади компании разтърсват индустриите – Uber, Airbnb, Facebook са част от примерите, посочи Бюкър. Facebook, например, е най-голямата медия, която дори не създава собствено съдържание, а Airbnb постави под заплаха туристическите компании, почти без да харчи за маркетинг.
Изключително е значението на
новите устройства и на новите потребителски навици, които се създават.
Мобилният телефон например, който допреди години изобщо не съществуваше, сега е устройството, с което човек прекарва най-много време. Той съответно е и от най-голяма важност за бизнеса, който не може да пренебрегва мобилното съдържание, ако иска да оцелее. И това важи за всички индустрии, коментира Бюкър.
Тепърва обаче значението на данните ще става все по-голямо – вече говорим за „умните“ домове, за носимите устройства, за интернет на нещата (IoT) и дори ощe повече – за интернет на всичко (IoE)...
Мениджърите от „старата школа“ ще трябва да се променят, защото целевата аудитория на техните продукти се променя. В бизнеса, а и в ежедневието ни, има нови правила, и копи-пействането на стари решения в новата среда не върши работа.
Нито една марка няма да оцелее, ако не прескочи и в дигиталния свят.
Представете си, че сте армейски генерал, но можете ли да спечелите война, ако не разчитате на технологиите? Може ли да минете без сателитите, попита реторично експертът.
Маркетингът в бъдеще пък ще става все повече математика – именно заради big data, и все по-малко изкуство, убеден е той.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!