Мигнете и си представете, че в края на 2010 година се разхождате в магазин за телевизори - какво ще ви предложи продавач-консултантът?
Плоскоекранните LCD телевизори все повече ще доминират пазара. Плазмените дисплеи ще загубят малко от популярността си, за сметка на това OLED телевизорите ще набират популярност. Това предвещава специализираната агенция iSuppy.
Всички производители, без разлика на каква технология залагат, ще се борят всячески за парите на клиента и ще правят всевъзможни стойки и пози, за да му се харесат, коментира TechNews.bg.
Що се отнася до LCD телевизорите, новопоявили се през 2009-а функции ще станат масови през 2010 г., в това число неща като LED подсветка, 240 херца честота на опресняване и интернет свързаност.
Също така през новата година все повече производители на LCD ще отидат отвъд 1080p HDTV резолюцията и ще заложат на 2160p, макар че това удоволствие няма да е по джоба на всеки дом.
Плазмените и OLED телевизорите ще нарастват като размер.
Нова спецификация, изготвена от асоциацията за Blu-ray дискове (BDA), ще даде газ на въвеждането на новите, 3D телевизори във всичките три категории - LCD, плазмени и OLED телевизори.
Затруднение за производителите ще бъде налагането на законодателни мерки, ограничаващи продажбите на "хищните" за електроенергия плазмени дисплеи.
Със сигурност такава регулация влиза в сила тази година в щата Калифорния. Европа също готви регулация за енергийната консумация на плазмените дисплеи.
LCD телевизори с LED подсветка
LCD телевизорите отдавна са тръгнали на път към налагане на LED подсветката, но все още не всички са наясно, че това не е просто нова мода, а тенденция, която носи три големи предимства.
LED телевизорите използват по-малко електроенергия. Те произвеждат по-широк светлинен спектър. Не на последно място те не съдържат токсични елементи.
Въпреки очевидните предимства, засега LED телевизорите остават твърде скъпи, подчертават от iSuppli.
Други съображения, които все още тревожат производителите, са свързани с отделянето на топлина и продължителността на живота на светодиодите.
Все пак през тази година цените ще спадат полека-лека, защото търсенето се увеличава и все повече производители се насочват към тази пазарна ниша.
240Hz честота на опресняване
Първото поколение HDTV устройства предлагаха честота на опресняване 60 херца, а по-късно се появиха моделите с цели 120Hz.
Sony даде ход на прехода към 240Hz с нейния Bravia XBR9, който дебютира на CES 2009. Производители като LG и Samsung последваха този ход.
Честотата от 240Hz се оказа доста противоречива. Някои експерти са на мнение, че разликата между 120Hz и 240Hz е почти неосезаема, освен ако не гледате картина с много бързо движение, като например видеоигра или спортно събитие.
Други специалисти са на мнение, че дори и тогава няма осезаема за невъоръженото око разлика между двете честоти.
Въпреки това за телевизорите с 240Hz честота на опресняване все още се плаща повече, отколкото за 120Hz. От друга страна и за двете технологии цените спадат, отбелязват от iSuppli.
Пак през 2009-а започнаха да се появяват телевизори с т. нар. "widgets" за достъп до интернет съдържание от типа на финансови новини, видео и снимки.
Де факто всички големи производители започнаха да се насочват в тази посока през 2009. След Sony такава стъпка предприеха Samsung, Vizio, LG, както и Sharp и Panasonic със собствени разработки.
Все повече съдържание от интернет ще става достъпно за големите екрани, принос за което имат и самите разработчици на уеб услуги и уеб съдържание.
iSuppli очаква, че много нови "widget"-и за достъп до музика, игри и друго съдържание ще станат достъпни през 2010, а все повече устройства ще придобиват способността да се свързват към интернет.
Все повече потребители виждат ползите от това да имат телевизор с възможност за работа с интернет.
Въпреки насочването на вниманието към интернет свързаността все още не е възможно потребителите да пазаруват чрез телевизорите си или да браузват в интернет, посочват анализаторите.
2160p резолюция
Ултрависоката резолюция от 2160p ще направи голяма крачка и ще измести сегашните 1080p и 720p, предлагайки ни разделителна способност на екрана от 3840 х 2160 пиксела.
Освен по-наситена и интензивна картина, предимство на 2160p дисплеите е това, че могат да се разделят на четири отделни екрана, всеки с по 1080p.
Не бързайте да се радвате, засега 2160p телевизорите не са по силите на друг, освен някой като Бил Гейтс.
Първият модел 2160p HDTV е на стойност над 50 хил. долара, а ето, че следващите разработки - тези на Sony, отиват над 75 хил. долара.
Анализаторите очакват, че някъде между 2009 и 2011 г. телевизионните производители ще започнат да създават 2160p HDTV за масовия пазар.
Въпреки, че ще бъдат на доста по-разумна цена, те пак ще са доста скъпи за масовия потребител. Ще са насочени към притежателите на 1280p HDTV екрани, желаещи да си направят ъпгрейд.
OLED
OLED телевизорите рано или късно ще заменят LCD телевизорите, смятат анализаторите. Използват по-малко енергия, по-тънки са - има достатъчно основания да се очаква техният възход.
Глобалните приходи от OLED панели за вграждане в телевизори ще отбележат осезаем скок - от 10 млн. долара през 2009 до 1,8 млрд. през 2015 г.
Въпреки прогнозите за силен растеж, доставките ще са по-малки отколкото тези на LCD телевизорите.
Анализаторите са на мнение, че производствени предизвикателства и ограничена продукция ще са двата основни проблема, които ще попречат на масовизирането на този вид устройства.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!