Група специалисти от "Гугъл" ще изследва под лупа новата търсачка Bing на "Майкрософт". Лично Сергей Брин, един от основателите на компанията, е формирал и управлява екипа, съобщи "Ню Йорк Пост".
Ангажиментът на шеф от такъв ранг в "Гугъл" е необичаен. Брин рядко се занимава с оперативни задачи в интернет компанията, отбелязват наблюдателите на пазара.
Целта на спец групата е да въведе час по-скоро обновление в търсещата машина на "Гугъл", споделят осведомени вътрешни източници, на които се позовава вестникът.
Брин ръководи екип от специалисти по интернет търсене, които анализират щателно Bing, за да установят силните страни на нейния алгоритъм.
Много нови търсачки се появиха и изчезнаха в последните десет години, но Bing явно е по-различна и опасна за "Гугъл", след като провокира спешни действия, коментира TechNews.bg.
Засега "Гугъл" не е потвърдила официално информацията за създаване на спец група, посветена на Bing. От компанията посочват единствено, че винаги са имали екип, който работи по подобряване на търсенето.
Отделяме на търсенето повече време, отколкото на всичко останало, и го подобряваме непрекъснато, гласи изявление на интернет гиганта.
Наскоро Ерик Шмид, който е съосновател и изпълнителен директор на "Гугъл", коментира, че появата на Bing не го вълнува особено. Не за първи път "Майкрософт" се опитва да създаде сериозна търсеща машина, те правят това всяка година, казва Шмид.
CEO-то на "Гугъл" не очаква Bing да повлияе на неговата търсачка. Съсредоточени сме в подобряване на качествата на търсенето и в иновациите, допълва Шмид.
"Целта на "Гугъл" е да получи колкото е възможно повече информация и да я организира. "Яху" има друга стратегия, може да се очаква, че Bing също ще следва своя стратегия", лаконичен е Ерик Шмид.
"Майкрософт" пусна Bing преди две седмици. Бюджетът на съпровождащата рекламна кампания е 80-100 млн. долара. Новата търсачка засега се радва на добър прием от анализаторите, медиите и потребителите.
Първите статистически данни сочат, че Bing е увеличила дела на "Майкрософт" на пазара за търсене в САЩ с 2%, като компанията от Редмънд вече държи 11%.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!