„Фесбук“ настъпва още по-амбициозно в сферата на медиите, след като сключи споразумение с няколко престижни издания, с цел да предлага бърз директен достъп на потребителите си до техни статии.
С проекта, наречен „Моментални статии“ (Instant articles), потребителите на социалната мрежа ще могат да отварят през мобилните си телефони десет пъти по-бързо статиите, които ги интересуват, в сравнение със сегашното време за зареждането им през мобилен интернет.
Това съобщи „Фесбук“ в специално създаден за целта блог.
В момента средното време за зареждане на статия с кликване върху линк, който препраща към уебсайта на съответното издание е осем секунди, посочва най-голямата социална мрежа в света.
Издателите ще могат да продават пространства за реклама в статиите и така ще запазят приходите си. Ще разполагат и с информация за трафика, която ще бъде предоставена на тяхно разположение от „Фесбук“.
Инициативата отвори оживен дебат между тези, които смятат, че обявеното споразумение с „Фесбук“ ще подпомогне традиционните издания, и други, които смятат, че ще изгубят контрол над продуктите си.
Деветте медии партньори са „Ню Йорк таймс“, „Нешънъл джиографик“, „Бъзфийд“, Ен Би Си, „Атлантик“, „Гардиън“, Би Би Си нюз, „Шпигел“ и „Билд“.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!