„Фейсбук“ обяви, че се е споразумяла да придобие производителя на устройства за виртуална реалност „Окюлъс Ви Ар“ (Oculus VR) за 2 млрд. долара, залагайки на бъдеще, в което социалната мрежа ще се превърне триизмерно изживяване, пише „Ню Йорк Таймс“.
Цената ще бъде платена с 400 млн. долара в пари, а остатъкът – в акции на „Фейсбук“.
Сделката е неочакван ход на „Фейсбук“,
защото малката стартираща компания „Окюлъс“ , която все още не е доставила продукт за широката публика, работи в технологична ниша, за която се смята, че е насочена основно към най-запалените геймъри.
Основателят и изпълнителен директор на „Фейсбук“ Марк Зукърбърг обаче подчертава, че виртуалната реалност може да бъде следващата голяма компютърна платформа след мобилната.
„След игрите, ние ще направим „Окюлъс“ платформа за много други изживявания“, посочва той.
С тази придобивка „Фейсбук“ се нарежда сред многото компании от Силициевата долина, инвестиращи в носими (wearable) устройва, които променят представата за това как хората в бъдеще ще си служат с информацията и други форми на съдържание.
Преди месец „Фейсбук“ обаяви, че
купува приложението за мигновена комуникация „УотсАп“ за 19 млрд. долара.
Това е и най-скъпата придобивка на младата компания до момента.
Преди това „Фейсбук“ похарчи 1 млрд. долара, за да придобие „Инстаграм“. Оферта на „Фейсбук“ за 3 млрд. долара пък беше отхвърляна от „Снапчат“.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!