Ако пусне акции на борсата, "Фейсбук" (Facebook.com) ще постави рекорд за най-скъпо IPO (първично публично предлагане на акции) в интернет бизнеса от дебюта на "Гугъл" през 2004 г. насам.
Най-популярната в момента социална мрежа беше оценена на 33,7 млрд. долара в анкета на "Файненшъл таймс", проведена сред водещи анализатори.
Така "Фейсбук" може да изпревари гиганти като "и-Бей" и "Яху", които имат пазарна капитализация съответно $30,1 млрд. и $18,3 млрд.
Въпреки че компании като "Фейсбук", "Туитър", "ЛинкдИн" и "Зинга" не бързат да излизат на борсата, инвеститорите са нетърпеливи да вложат парите си в тях.
В момента това може да стане чрез изкупуване на дяловете на частни търговци в интернет гигантите.
В края на юни частният инвестиционен фонд Elevation Partners придоби акции във "Фейсбук" за 120 млн. долара, увеличавайки дела си в компанията до 1,5%.
Месец по-рано "Фейсбук" преодоля бариерата от 500 млн. регистрирани потребители. Само през първото полугодие социалната мрежа, пусната през 2004 г., привлече нови 100 млн. потребители.
Сега "Фейсбук" се е устремила към целта от 1 млрд. потребители, която, според основателя Марк Цукерберг, може да се постигне почти гарантирано чрез неусвоените все още пазари в Китай, Русия, Япония и Южна Корея.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!