"Епъл" е похарчила за изследвания и развитие (R&D) 3,4 млрд. долара, сочи отчет, подаден в Комисията по ценни книжа и борси на САЩ (SEC).
За сравнение, през миналата финансова година тези разходи са се увеличили с 600 хил. долара, а през 2010-та - с половин млн. долара, пише TechNews.bg.
Очевидно ръстът в R&D разходите е свързан с пускането на редица нови продукти: iPhone 5 с процесор A6, 13- и 15-инчови ноутбуци MacBook Pro с Retina дисплей, обновени iMac, Mac mini и плейъри iPod, както и два таблета - iPad mini и 9,7-инчов модел от четвърто поколение.
Въпреки значителното увеличение на инвестициите в R&D, това перо все още има малък дял в разходите на "Епъл".
През 2010 г. той е възлизал на 3% от чистите приходи от продажби, а през 2011 и 2012 е паднал до 2%, отбелязва TheVerge.
Любопитен факт също така е, че "Епъл" харчи много по-малко за R&D от своите конкуренти.
Така например, инвестициите на "Майкрософт" в тази област възлизат на 9,8 млрд. долара през финансовата 2012 г., или три пъти повече от тези на "Епъл".
"Гугъл" е инвестирала 5,2 млрд. долара за R&D през 2011 г., което определя дела й на R&D като 15% от разходите. При "Самсунг" делът на R&D e около 6%.
В периода 2004-2007 г. "Нокиа" е похарчила за изследвания и разработки 17,1 млрд. евро, докато за същия период инвестициите на "Епъл" за създаване на iPhone и iPad възлизат на 2,5 млрд. долара, сочат данни на "Уолстрийт джърнъл".
Същевременно от 2004 до 2011 г. продажбите на "Епъл" са нараснали с над 1200%, а чистите приходи - с над 9600%.
Приходите на "Нокиа" през 2011 г. пък превишават само с 31% тези отпреди седем години.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!