В следващите пет години рекламата, показвана на мобилни устройства като смартфони и таблети, ще се увеличи с над 300% и стойността ѝ ще нарасне от сегашните 13 млрд. долара до почти 40 млрд., сочи анализ на "Джунипър рисърч" (JuniperResearch.com), цитиран от "Венчър бийт" (VentureBeat.com)
Възможно е обаче тази прогноза да е дори твърде консервативна, коментира специализираното онлайн издание.
За една година, до края на юли 2013 г., парите от "мобилна" реклама на "Фейсбук" са се увеличили от почти нула до солидните 41% от всички приходи на компанията.
Преди няколко дни друг доклад посочи, че една трета от кликовете върху реклами на "Гугъл" идват от мобилни устройства.
Цели 70% от приходите от мобилна реклама се поделя именно между "Фейсбук" и "Гугъл" и може да се каже, че
ерата на мобилната реклама е дошла.
"Венчър бийт" припомня, че приходите на "Гугъл" за миналата година са 50 млрд. долара, а тазгодишните на "Фейсбук" може да достигнат 10 млрд.
Същевременно "Туитър" тепърва започва да печели пари от мобилните устройства, Tumblr и "Яху" заявяват, че бъдещето е мобилно, а такива са перспективите и на "Майкрософт".
Все още обаче има съществена разлика между парите, които един клик от мобилно устройство носи, и приходите на клик от "конвенционален" компютър. Рекламата, показвана на таблети, е по-скъпа от онази, която се показва на смартфони, докато рекламите, показвани на десктоп приложения, все още носят най-много пари.
Това вероятно ще се промени, когато започнем да използваме мобилните устройства като основни, а не като допълнителни, както е сега.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!