На 18 февруари в София се проведе IAB Форум България, основното за годината въвеждащо събитие за онлайн реклама и маркетинг.
Форумът бе открит от Алан Йоро, президент на Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe, а в програмата взеха участие български и чуждестранни специалисти.
За последната година е отбелязан ръст от 26% на брутните приходи в онлайн рекламата, каза Лазар Малаков, търговски директор на Инвестор.БГ, обявявайки резултатите от организираното от Интерактив Асошиейшън България (ИАБ) проучване на пазара на онлайн рекламата в България.
Според проучването най-предпочитаният модел за ценообразуване на интернет рекламата в България продължава да е дисплей рекламата (CPM) - 82% от приходите са от този тип, а най-активните рекламодатели са от сферата на финансовите услуги (14% от брутния рекламен обем) и телекомуникациите (над 9%).
Освен резултатите от изминалата година бяха обсъдени и въпросите за законовата регулация на интернет пазара, етичният кодекс на рекламодателите и тенденциите за развитието на българските онлайн медии.
Генералният директор на IAB Полша Ярослав Соболески представи като пример за добра практика развитието на местната структура в Полша. Той обясни, че в Полша са отчетени 18% ръст на онлайн рекламата за 2010 г., като се нарежда на второ място след Испания, която е реализирала 20% ръст.
Според Владимир Петков, директор "Дигитални продукти" в Икономедия, през тази година всяка онлайн медия ще се концентрира върху създаването на приложения за мобилни устройства, както и създаването на своеобразна социална мрежа около всички продукти, които тя предлага на пазара.
По време на дискусионните панели бяха обсъдени проблемите и възможностите, свързани с рекламните площадки в България, ад сървинга, стандартите за онлайн реклама и мобилния маркетинг.
Форумът завърши с дискусия, свързана с метриките, които се използват за измерване на интернет аудиторията. На въпроси от залата и от участниците на сцената отговаряха представителите на Nielsen Online и Gemius - Андрю Фелберг и Вибор Калогиера.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!