П риложенията за смартфони, които са разработени от китайски компании, бавно превземат целия пазар. Това поакзват данни на компанията за анализи Sensor Tower, която е проверила кои са най-популярните приложения в онлайн магазините на Android и iOS, съобщава Nikkei.
Анализът включва преглед и на петте най-изтегляни приложения в 95 страни и региона. Те са общо 475 различни заглавия. От тях 156 са на китайски фирми или 33% от всички. Това е ръст с 8% спрямо 2020 г.
Очаквано, TikTok е най-популярното китайско приложения по света. То е в топ 5 на 82 пазара или 86% от всички. Второто по популярност китайско приложение е CapCut, което вече е в топ 5 на 48 пазара или 51% от всички. Приложението Shein е в топ 5 на 10 страни и се харесва предимно от по-младите.
Google се сбогува с традиционните пароли
В САЩ китайските приложения доминират местната топ 5 класация. Те заемат всички позиции без четвъртата. Като цяло има поне по 1 китайско приложение в топ 5 в 90% от страните. Изненадващо, такива няма в класациите на Индия и Япония.
IBM очаква да замени 30% от служителите си с AI
5 заблуди, че домашната WiFi мрежа е защитена
И в топ 10 също има доста китайски приложения. Всичко това е на фона на увеличаващите се ограничения, които някои институции налагат върху приложения от Китай заради опасения за тяхната сигурност. Засега обаче тези мерки изглежда не се отразяват на цялостните резултати на китайските приложения и тяхната популярност продължава да расте.
Бил Гейтс: Започна ерата на изкуствения интелект
Изкуственият интелект вече не може да бъде спрян
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!