Н ай-големите компании в света на технологиите не струват милиарди, а трилиони. И за много от тях пандемията от коронавируса се оказа печеливша. Мерките за изолация принудиха повече хора да пазаруват, общуват, работят и играят онлайн. А това даде тласък на редица компании в технологичния сектор.
СЗО за ковид-19: Няма да има връщане към „старото нормално“
Неслучайно след първоначалния шок от избухването на пандемията, фондовият индекс на технологичните компании NASDAQ бързо нарасна и в момента се намира близо до рекордни нива. Много от фирмите в сектора никога преди не са били оценявани толкова високо от инвеститорите. Ето ги и най-големите по пазарна капитализация технологични компании в момента. Вижте повече във видeото от канала „Top Of The Tops” на VBOX7.
„Епъл” – 1,58 трилиона долара
Единствената компания, която не отбеляза големи увеличения на приходите през 2019 година, беше „Епъл”. Все пак гигантът се оценява на 1.58 трилиона долара по данни от началото на юли 2020 година и остава лидер, както по печлаба, така и в пазарната капитализация.
„Майкрософт” – 1,56 трилиона долара
За първа година облачните услуги и сървърните продукти са донесли по-голям приход (25,9%) на компанията от „Офис” пакета (25,2%). А 16,2% от приходите са дошли от операционните системи „Уиндоус”.
Ловят с кучета заразените с коронавирус в ОАЕ
„Амазон” – 1,44 трилиона долара
„Амазон” отбеляза изключително силна 2019 година. Тя е компанията с най-големи приходи за периода, като онлайн продажбите и услуги извън САЩ са се увеличили с почти 30 милиарда долара.
„Алфабет” – 1,02 трилиона долара
Рекламните приходи на „Алфабет” от Гугъл, Ютюб, Джимейл и Гугъл мапс нараснаха с 20 милиарда долара и представляват 70% от общите приходи на компанията. Междувременно облачните услуги постоянно увеличават дела си и вече носят приходи от 8,9 милиарда долара.
„Фейсбук” – 665,04 милиарда долара
Единственият гигант сред технологичните компании, който е с пазарна стойност под 1 трилион долара, отчита 98,5% от приходите си в само един сегмент – реклами. Поради увеличението на хората, които използват рекламните услуги на социалната мрежа, тя е повишила продажбите с 20 милиарда долара.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!