Н апоследък все повече потребители забелязват, че след като си купят нещо от нормален, физически магазин, след това получават реклами от него или за подобни стоки във Facebook. Това не е случайно, а част от нов метод на Facebook как подбира подходящите реклами за потребителите, съобщава онлайн изданието BusinessInsider.
Facebook отказа да съдейства на правителствата за данните
Тим Кук: Време е всички да защитим личните си данни
От август т.г. компанията е започнала да събира и използва информация за активността на потребителите извън рамките на самата социална мрежа. Това се прави в партньорство с много от рекламодателите на Facebook, като методът се прилага в целия свят, казва говорител на компанията пред онлайн изданието.
Сред партньорите на новата функция са някои от най-големите търговски вериги. Много от тях вече предлагат клиентски карти, лоялни програми и други бонуси, чрез които разполагат с данни за потребителите и клиентите си.
ИТ гигантите в спор кой е по-лош с данните на хората
Зукърбърг поиска глобална регулация на Интернет
Когато човек си купи нещо от техен магазин, търговците могат да изпращат тази информация на Facebook. Данните могат да включват имена, телефонен номер, местоположение, възраст, пол, дата на раждане и др. Може да се изпращат и само частични данни, тъй като Facebook се нуждае от съвсем малко информация, за да може да създаде "персонализирана" аудитория и да разпознава кои потребители биха или са купували от този търговец или такива стоки.
Говорителят на Facebook казва, че тези данни се криптират още преди да достигнат сървърите на социалната мрежа. След това те се анализират от алгоритми и се изтриват, когато потребителите бъдат свързани с дадения търговец. Остава единствено информацията, че тези хора са имали взаимодействие с този търговец. След това зависи от самия търговец дали ще си плати, за да покаже реклами, които да са насочени именно към хората, с които вече е имал взаимоотношения или би могъл да привлече заради сходните им интереси.
Потребителите имат възможността да заявят, че не искат да участват в тази функция. Това е възможно от профилите им във Facebook в секцията за управление на рекламите. В нея има допълнително каре "Реклами, базирани на информация от партньори". От него потребителят може да забрани данните му да се използват от търговците, както може и да види кои вече са го направили.
ЕС проверява какво прави Google с данните на хората
Тим Кук: Време е всички да защитим личните си данни
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!