П овечето компании са въвели доброволно или задължително работа от къщи за своите служители. Дори и да ви се случвало преди да се трудите от дома си за ден-два като освежаващо разнообразие, то сега това е новата ви реалност и е важно да откриете как можете да оптимизирате най-добре работата и ежедневието си.
Офисният живот обикновено е свързан с офисна техника и мебелировка: настолен компютър или лаптоп, един или няколко екрана, бюро, офисен стол, конферентна зала за срещи - все неща, на които не обръщаме внимание, докато не се окажем у дома, мигрирайки между кухненската маса и дивана. И изведнъж се оказва, че вкъщи правим повечето неща от смартфона си! За това е толкова важно да изберем правилния телефон и да го настроим по такъв начин, че да замести цял един офис!
Ето основните неща, от които се нуждаете:
Изберете правилния телефон за работа
Голям дисплей с добра разделителна способност - заложете на екран над 6 инча и няма да сбъркате! Флагманите Moto Edge и Moto Edge+ са доста добър избор от тази категория. Телефоните от moto G и moto One сериите са страхотно попадение и са на приятна за бюджета, нефлагманска цена.
Голяма батерия - 5 mAh или 6 mAh, която да издържа 2-3 дни (ще ги откриете тук). Да, вкъщи имате контакти във всяка стая, но това далеч не означава, че трябва да сте вързани за зарядното си. Мощен процесор, достатъчно място за съхранение и добра камера - за всички онези онлайн срещи и видео-разговори
Скрийте разсейващите приложения
Телефонът много лесно може да се превърне от помощник в препъни-камък за вашата продуктивност. Така че първата стъпка към превръщането на смартфона ви в оръдие на труда е да реорганизирате приложенията си съгласно служебните си нужди. Махнете от основния екран всичките апове, които биха могли да ви разсеят - игри и социални мрежи например. Преместете ги на някой “по-заден” екран за да не ви съблазнят да ги отворите и да загубите ценно време
Изтрийте ненужното
Тук пак говорим за "разсейващите" апове. Ако нямате достатъчно сила на духа да устоите на примамливия им зов в работно време, просто се отървете от тях. Или пък ограничете достъпа си за определен период или часови диапазон всеки ден.
Сега е и моментът да се разровите какви още приложения събират виртуален прах из дебрите на телефона ви. Те спокойно могат да си отидат и да освободят място за по-важни служебни неща.
Изкарайте най-важното на преден план
След като сте разчистили място на основния екран, настанете там аповете, с които основно работите: мейл-клиент, чат услуга , видео-конферентна връзка и други. Потърсете и инсталирайте мобилната версия на различните софтуери, които ползва вашата компания. Често те са доста по-ограничени като функционалност, но ще ви свършат страхотна работа за бърза проверка или спешни задачи, които можете да свършите.
Махнете нотификациите
Тук няма какво да задълбаваме - ако непрекъснато ви изскачат разни нотификации от всичките приложения, битуващи уж кротко в телефона ви, само ще се разсейвате и рискувате да се изкушите да влезете в някой ап, който нарочно сте скрили от основния екран за да не ви блазни. Вложете малко време да си поиграете с настройките на различните приложения - това ще ви се отплати стократно с повишена ефективност в рамките на работния ден.
Самолетен режим в домашни условия
Ако имате супер важна задача или крайния срок е надвиснал пагубно над вас, дори и служебни разсейвания (като мейл, съобщения от колега, обаждане от клиент) не са с приоритет и могат да бъдат пренебрегнати. Най-лесният начин е да влезете в самолетен режим с едно плъзгане отгоре надолу на екрана и да изчезнете от радара за известно време. Ако пък не искате да минете съвсем в стелт-режим, просто спрете интернета, така ако има нещо спешно, винаги могат да ви издирят с телефонно обаждане.
Организирайте времето си
След като обсъдихме как да минимизирате разсейванията, ред е да поговорим как да се предпазите от преработване и “прегряване”. Ако първата ви работа преди даже да сте си отворили очите сутрин е да видите какви мейли са се струпали в пощата ви през нощта; ако след работно време и до късна нощ продължавате да се ровите из служебни неща, а през деня пропускате почивки и се взирате в телефона, докато обядвате, то определено имате нужда от спешна промяна и реорганизация. Иначе рискувате да навредите и на физическото си и на менталното си здраве. За да избегнете този сценарий може да самоограничите достъпа си до служебни приложения в извън-работните часове. Не забравяйте да си сложите аларма или напомняне в календара за поне 2 кратки почивки през деня и една обедна. Отбележете в служебния си календар кога няма да сте на линия и променете статуса си в чат-платформите на “Не безпокой” (или каквото фигурира за съответната услуга).
Грижете се за здравето си
Цял ден пред екран - било то голям монитор или малкия дисплей на смартфона ви - това натоварва очите. За късните часове можете да настроите “нощен режим” т.е. черна основа и светъл текст и икони. Освен това от настройките на телефона може да изберете щадяща очите цветова гама и размер шрифт.
Слушалките също са неотменим помощник. Има доста безжични слушалки, които ще ви помогнат да се движите спокойно и да си вършите разни домашни задължения, докато водите разговор с колега или клиент (стига да не сте във видео връзка).
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!