Tesla продължава да бъде компания, която привлича двете крайности на реакциите за всяко свое действие. В голяма степен тя сама e причина за това с гръмките си обещания и амбициозните си цели. Една от последните критики идва от Ars technica, като изданието кава, че стратегията за развитие на автономните автомобили на компанията е неефективна, стара и на практика превръща клиентите на Tesla в тест пилоти.
Apple тества автономни системи за транспорт
Автономни коли: Waymo е лидер, а Uber и Apple са в дъното
Причината е позиционирането на услугата Autopilot, която обединява функциите за автономно управление на автомобила. Самото име създава впечатление, че колата вече може да се управлява сама. Разбира се, Tesla никога не е казвала това и редовно напомня на клиентите си, че услугата тепърва ще се развива.
Според първоначалните обещания на Мъск от 2016 г., "в рамките на около две години" колите на компанията трябваше да станат способни да пропътуват от единия до другия край на САЩ изцяло автономно. Това все още не е факт.
Междувременно Autopilot продължава да се развива постепенно. През няколко месеца Tesla добавя нови функции към системата. Autopilot все още изисква пълното внимание на водача и издава визуални и звукови предупреждения, ако той например не държи волана. А ако не се съобрази с предупрежденията, то автомобилът накрая отбива и спира.
Всичко това създава усещането, че Tesla използва клиентите си като безплатни опитни зайчета, които тестват новите функции на Autopilot. При това автомобилите все още не могат да навигират кръстовища, светофари и завои. А навлизането и на тези функции, във водачите ще се създава усещане, че колата е все по-способна да се справя сама и ще се разсейват по-лесно с други занимавки.
Автономните коли трупат опит чрез компютърни игри
През март 2018 г. имаше подобен смъртен случай с Model X. Автомобилът е бил с активиран Autopilot, без шофьорът да държи волана, но заради некачествената маркировка системата се обърква и вместо да продължи по магистралата се отклонява се удря в бетона между основното платно и лентата за отбиване и слизане от магистралата. Повечето шофьори на Tesla с Autopilot не знаят, че дори захабената маркировка може да е причина за подобен инцидент и не внимават за това.
Tesla се разчувства, „пали“ камината и пуска Марвин Гей
През януари т.г. Мъск отново обяви, че очаква "вероятно към края на тази година" системата на Telsa вече да е достатъчно сигурна и да позволява пълно автономно управление. За момента това отново изглежда като поредното твърде амбициозно обещание на Мъск, което вече той неведнъж е казвал.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!