И зкуственият интелект (AI) постепенно навлиза във все повече продукти. Един от необичайните се оказва... четката за зъби, съобщава Ars technica.
Всъщност, те не са нова концепция. Още от 2017 г. на пазара има "умни" четки за зъби. Сега, с появата на изкуствения интелект на "мейнстрийм" сцената, те се възползват от увеличения интерес и се преобразяват в AI четки за зъби.
Френската компания Kolibree разработва такива устройства от 2017 г. Тя казва, че е разработила и патентовала специални алгоритми, които са внедрени в самата четка. Тя разполага и с малък процесор за обработка на данните.
Умната четка може да научава навиците на потребителя, колко често си мие зъбите, колко натиска четката, колко време и др. Използва Wi-Fi за връзка със смартфон и мобилно приложение, за да предава данните за обработка и да може да покаже на потребителя съвети да подобри миенето на зъбите си.
Първите функции на Apple Intelligence вече са факт
Kolibree вече е започнала да предлага и лицензи за технологията си на трети лица. А и други популярни имена в този сегмент, Oclean, Oral-B, Philips, P&G и т.н. през миналия месец също представиха свои AI четки за зъби.
Четката на Oclean например има и дисплей, на който показва съветите, за да не се налага свързване със смартфон и приложение. А данните изпраща директно в "облак" по Wi-Fi, за да бъдат анализирани. Други модели разчитат на Bluetooth и връзка с телефон за по-лесно и евтино.
Google Gemini стана още по-бърз и умен и на български
Meta няма да предлага всички AI модели в Европа
Някои от AI четките могат да препоръчват и други продукти на своя производител. Или пък производителите им обмислят да предлагат допълнителни услуги и анализи, които да се заплащат и така да имат още един източник на приходи.
А отделът за проучвания и разработки на P&G споделя, че традиционните методи за събиране на информация чрез фокус групи, анкети и т.н. могат да са неточни, което води до създаването на неподходящи продукти. Използването и на AI и машинно обучение е полезно допълнение, което дава възможност за изработката на по-добри устройства.
Разбира се, не липсват и притеснения за личните данни. Още една джаджа вече може да следи навиците и поведението и изпраща информацията за анализ. И съответно данните могат да се използват и за подбор на реклами. Компаниите казват, че изпълняват всички законови изисквания, а потребителите имат възможността да откажат предаване на данни. Но пък тогава защо изобщо да купуват AI четка, ако ще я използват като обикновена?
Google внедрява повече AI и в Android
Google пуска най-голямата промяна за търсачката си
По-рано т.г. китайски учени публикуваха и резултатите от свое проучване на AI четка на P&G, за да видят има ли реална полза от технологията. Те откриват ползи, например умната четка може да предава данни и на зъболекарите и те да могат да следят по-добре как пациентите им се грижат за зъбите си, особено за тези, които имат по-специфични проблеми и трябва да спазват определени процедури. Самите четки могат действително да помогнат и на хората, като им помогнат да придобият по-добри навици и да поправят пропуски в грижата за зъбите.
Смартфонът ще е "прозорецът към AI"
Експерти: Не се адресират рисковете на AI
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!