Д а работиш в ИТ гигант от ранга на Amazon, Google, Apple, Microsoft или Facebook звучи като нещо почти непостижимо. Това са компаниите, които привличат някои от най-подготвените и опитни кадри и конкуренцията е голяма за всяко място. Изненадващо обаче, не препоръките и запознаването с правилните хора помага за започване на работа в подобна компания. Статистика на кариерната платформа Comparably показва, че всъщност ИТ гигантите наемат нови служители най-вече чрез класически онлайн обяви, съобщава BusinessInsider.
Цените на смартфоните ще продължават да растат
Без телефон или без душ - много хора избират второто
Comparably е анкетирала 6463 настоящи служители на Amazon, Facebook, Google, Apple и Microsoft. Оказва се, че сериозна част от тези хора са кандидатствали за работа в компанията по онлайн обява. Освен това самите компании най-често разчитат на собствените си "търсачи" на подходящи служители. Това са двата най-популярни начина за отправяне на предложение. Референциите са на трето място, а запознанствата на т.нар. "нетуоркинг" събития имат по-малка популярност сред ИТ гигантите като средство за намиране на нови служители, като изключение прави само Facebook.
Microsoft отлага края на класическия Skype
Apple стана най-скъпата компания в света. Кук: Това не е най-важно
Amazon и Apple обръщат най-много внимание на онлайн кандидатурите, следвани от Facebook. Google разчита предимно на своите "търсачи", както и Microsoft. Основаната от Бил Гейтс компания поставя най-малък акцент върху онлайн кандидатурите.
Дори и да получи покана за интервю обаче, това далеч не е гаранция за успех. 39% от анкетираните служители на Google са преминали между 5 и повече интервюта преди да започнат работа. 34% са имали късмет да минат само едно или две интервюта, а 27% - три или четири. Facebook също има тенденция да провежда по няколко интервюта преди да прецени дали да одобри даден кандидат или не.
Amazon и Apple имат най-кратък процес. 61% от анкетираните служители на Amazon са били назначени след максимум две интервюта, като същото казват и 53% от служителите на Apple. Microsoft е на трето място с 49% назначения след максимум две интервюта.
Huawei измести Apple и е втора при смартфоните
Рекордната глоба на ЕС не "одраска" приходите на Google
Това дава и индикация кои ИТ гиганти назначават нови служители по-лесно - Amazon, Facebook и Apple. Само 17% от служителите на Amazon казват, че процесът е бил много труден, като същото казват и 12% от служителите на Apple. Съответно 13% от служителите на Amazon смятат, че е било много лесно, а 29% - средно по трудност. Само 8% от служителите на Apple смятат, че процесът по назначаване е бил много лесен, а 32% го определят като среден по трудност.
Facebook има най-балансирана позиция с 16% смятащи, че е много трудно, но и 16%, които казват, че е било много лесно. 37% пък казват, че е било средно трудно да започнат работа в социалната мрежа.
В Google само 8% казват, че е лесно, а за 19% е било много трудно. 25% определят процеса като средно труден, а 30% като труден. Microsoft е в златната среда. 11% от служителите отговарят, че назначаването е много трудно, а 0% казват, че е било много лесно. За сметка на това 5% го определят като "лесно", 48% като "средно", а 36% като "трудно".
Нито един от служителите на Google не е бил измамен повече от година
"Смартфон" без дисплей и други тайни проекти на Google
Изводът е, че да се започне работа в някои от ИТ гигантите не е непостижима мисия. Най-важни са опитът и уменията, както и даденият кандидат да познава и пасва на културата на дадената компания. Анкетираните предупреждават, че кандидатите трябва да се въоръжат с търпение и понякога може да им се наложи да се пробват няколко пъти за няколко години преди да успеят да привлекат вниманието на даден ИТ гигант.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!