Ново поколение японски високоскоростни влакове на магнитна възглавница (maglev) ще се движи с почти 500 км/ч (310 мили/ч), пише в. "Дейли телеграф". Представянето на първата композиция с пет вагона беше в префектура Яманаши.
Изпитанията на новите машини започват през септември, макар да се очаква да влязат в употреба едва през 2027 г.
Новият тип влак стрела е дело на "Сентрал Джапан Реълуей" (Central Japan Railway Co).
Първоначално се планира той да обслужва трасето Токио-Нагоя. Когато влезе в експлоатация, той ще съкрати наполовина времето за пътуване между двата града -
от сегашните 90 мин. до 40 мин.
Когато приключат изпитанията, влаковите композиции ще се състоят от 15 вагона и ще превозват до 1000 пътници.
По-късно, към 2045 г., трасето на влака-стрела на магнитна възглавница ще бъде удължено до гр. Осака.
В бъдеще Токио планира да изгради национална мрежа от влакове на магнитна възглавница.
Именно Япония създаде първия влак стрела през 1964 г.,
като представянето на новата транспортна технология бе организирано да съвпадне с Олимпийските игри в Токио.
Оттогава Япония е създала мрежа с дължина 2250 км., по която се движат такива влакове със скорост около 320 км/ч.
Сегашният премиер на Япония Шиндзо Абе предлага на нови икономически гиганти като Индия японски технологии в областта на железопътния транспорт и на енергетиката. Има планове Делхи да използва именно японска технология на влак-стрела за жп трасето Мумбай-Ахмедабад.
Токио обаче е в люта конкуренция с Пекин в разработването на високоскоростни влакове на магнитна възглавница.
Влак по такава технология в Шанхай е с възможност да развива 420 км/ч., въпреки че поради късото трасе средната му скорост е 243 км/ч.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!