"Конкуренцията е хубаво нещо. Без нея всички ще стоят на едно място и ще станат мързеливи", казва Лонгруи Цио (Джефри), директор „Потребителски устройства” на Huawei за България и Македония. по време на среща с журналисти в София. Начинът на мислене, говорене и ентусиазмът на него и колегите му показват съвсем ясно, че компанията има много високи цели и те не се изчерпват с продаването на много смартфони.
Huawei P30 Pro ще пренапише мобилната фотография
Държим ли бъдещето в ръцете си с Huawei Mate X
Макар никой от представителите на компанията да не го казва в прав текст е ясно, че Huawei иска трона на Apple и Samsung. И ако допреди някоя и друга година това да звучеше като пожелание, сега Huawei вече предприема все повече и по-големи реални стъпки в осъществяването на тази цел. А това означава, че битката тепърва ще става все по-ожесточена.
Готови за предизвикателството
Развитието на технологиите и особено мобилните, се отличава със своята голяма бързина. Само след няколко месеца актуалните в момента телефони вече ще са стари модели. Това е едно от последствията на голямата конкуренция, казва Цио. В своя колоритен стил той допълва: "Потребителската електроника е като морските деликатеси - трябва да си много бърз, ако искаш винаги да имаш пресни и качествени предложения".
Може ли 5G мрежите да се окажат краят на смартфоните
Именно затова компанията заделя над 10 млрд. долара годишно за проучвания и разработки и над половината ѝ служители се занимават само с това. Резултатите от тази стратегия са добри. За 2018 г. Huawei записва приходи на стойност 105 млрд. долара, което е с 20% ръст. Печалбата се увеличава с 25% до 8 млрд. долара.
Битката е за всеки пазар
Докато някои компании обикновено приоритизират някои региони и пазари повече от други, при Huawei не изглежда това да е така. Компанията иска да се позиционира като премиум бранд навсякъде. Затова тя се опитва да предлага еднакво отношение навсякъде и дава за пример факта, че продажбите на най-новите ѝ смартфони: P30 и P30 Pro започнаха в България ден след официалната им премиера в Париж.
Според Huawei високите цени на топ моделите също не са проблем. Специално в България има голямо търсене на смартфони от висок клас, казва Георги Колев, директор "Продажби" на Huawei за България и Македония. Дори и продажбите на P30 и P30 Pro през първите дни са надминали предишния модел, а очакванията на компанията са, че моделът ще е много популярен.
Интересът на потребителите е голям и те постоянно се интересуват от новите предложения. Затова дори и 6-месечният цикъл на флагманите на марката не са проблем, тъй като винаги има хора, които са готови за нов телефон, казва още Колев. Huawei традиционно представя флагмана на P-серията през пролетта, а Mate серията получава своя нов лидер през есента. Цио тук отново припомня сравнението си с морските деликатеси.
Бързата смяна на моделите не притеснява и потребителите. Маркетинг директорът на Huawei за България и Македония Дарина Иванова казва, че българските потребители задържат телефона си средно около две години, което дори е малко над типичното време за останалите пазари.
Galaxy S10+ е "телефонът за всичко" на Samsung (ревю)
Пазарът на Huawei в България не е малък. За миналата година местните покупки са в размер на 44,3 млн. лева. Годишният ръст е 55%, а на премиум сегмента - 66%. От навлизането си в България през 2009 г. до 2017 г. включително, компанията е платила и над 230 млн. лева данъци.
Слабото място, партньорите и план "Б"
И макар всичко да върви добре, Huawei е изненадващо откровена и за слабите си места. Например критиките за слабостите при записите на видеоклипове с предишни модели. Сега те са адресирани в новия P30 и P30 Pro, казва Колев.
Цио споделя, че Huawei води с около година на конкурентите от чисто технологична гледна точка. Въпреки това обаче той дава за пример Apple, която е изградила стабилна екосистема с множество различни устройства. Това ѝ позволява да предлага все повече услуги към тях и да ги обединява, като потребителите могат да ги използват навсякъде.
Продажбите на iPhone се сринаха рекордно
Huawei все още изгражда хардуера и устройствата, но ще дойде момент, в който ще се насочи и към услугите. А изграждането на собствената екосистема на компанията ще стане много бързо, допълва Цио.
"Отворени сме за партньорства и искаме да работим с най-добрите. Затова си партнираме с много компании като Leica, с която заедно разработваме камерите на телефоните. Работим заедно и с Google, защото Android е най-добрата операционна система", казва той. Въпреки това отбелязва, че компанията си има план "Б" за всяка ситуация и има възможност да си направи своя софтуерна платформа, ако някога това се наложи заради непредвидени ситуации.
Малко политика и отзиви
Говорейки за непредвидени ситуации, точно такава е политическият скандал и обвиненията на САЩ, че телеком оборудването на Huawei се използва за шпионаж в полза на китайското правителство. Това доведе пoредица от проверки, дискусии и предложения за налагане на забрани оборудването на компанията да се използва за изграждане на мобилните мрежи от пето поколение (5G).
САЩ: Няма да споделяме информация с държави, които ползват Хуавей
Huawei отстоява позицията си, че никога не е и не би позволила това да се случи. Компанията отвърна на обвиненията остро и дори заведе дело срещу САЩ. Много телекоми, особено в Европа, защитиха Huawei и предупредиха, че всякакви забрани за оборудването на която и да е компания ще доведат до сериозно забавяне и оскъпяване на изграждането на 5G мрежите.
За сега политическите спорове не се отразяват особено на приходите на компанията. Тя използва случая да затвърди загрижеността си за сигурността на потребителите и казва, че "киберсигурността и защитата на личните данни са на върха на приоритетите ѝ". А това ще е от значение в битката за трона на ИТ гигантите.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!