Хората управляват компаниите чрез обратната си връзка
Източник: Istock
3

И ма много теории и мнения какво може да направи една компания успешна. Един критерий обаче важи за всички – доволните клиенти. Постигането на баланс между това и достатъчното приходи за поддържане на бизнеса може да се окаже предизвикателство.

Обикновено първосигналният отговор на въпроса какво ще направи един клиент доволен е ниската цена. Това обаче реално не е точно така. Много проучвания показват, че голям брой хора са готови да платят повече, за да получат очакваното и обещаното качество. В маркетинга дори има и критерий, наречен „желание за плащане“ и различни начини да се изчисли.

И така, цената, макар и важен фактор, не е определящ за създаването на достатъчен на брой доволни потребители. Оказва се, че по-важни са цялостното преживяване и комуникацията с клиента и обратната връзка от него. Това е и начин за хората да управляват компаниите като споделят мнението си. Звучи невъзможно, но всъщност в историята не липсват примери.

Гласът на потребителя

През 2017 г. например притежател на автомобил Tesla предлага на Илон Мъск в Twitter да програмират колата да придвижва седалката назад и да повдига волана, когато е паркирана, за да се влиза и излиза по-лесно. Мъск отговаря в рамките на минути, че идеята е добра и ще бъде реализирана чрез софтуерен ъпдейт, разказва BrandWatch.

През 2018 г. Mozilla решава да развие бранда си с ново лого и икони за всичките си услуги. Компанията прави два отделни графични пакета и ги показва на потребителите си, които гласуват и избират единия от тях, който компанията използва и до днес. UserReport отбелязва, че така Mozilla не само се вслушва в гласа на потребителите, но и постига висок процент информираност и приемственост за новата си визия още от самото начало.

Amazon също се вслушва в препоръките на потребителите си. Компанията например решава да им даде възможност да кликват бутон, за да отбележат кое ревю на продукт от друг потребител им е било полезно. Своеобразното ревю на ревюто се оказва доста популярна функция и помага на хората по-бързо да открият коректни и релевантни отзиви.

Източник: Istock

Оценката на потребителя

Именно оценката на клиента е важна за всяка компания, за да може да подобри предложенията и процесите си. У нас също все повече фирми създават платформи за обратна връзка с клиентите си. А1 например създаде безплатна SMS анкета, чрез която потребителите могат да предоставят своята конструктивна обратна връзка за обслужването, продуктите и услугите на телекома.

Инициативата се казва „Твоята оценка“, като е безплатна за клиентите на оператора. Те могат да отговорят на два кратки въпроса чрез SMS от кратък номер 1461. Единият въпрос е само чрез оценка от 0 до 10, а другият позволява отговор в свободна форма за конкретната причина за оценката. В момента програмата обхваща именно връзката с клиентите – обслужването от консултантите по телефона и в магазините на телекома.

Компанията може да изпраща автоматично анкетата до потребителя до 30 минути след контакт със служител, но не по-често от два месеца, в зависимост от това дали потребителят вече е участвал през това време. Телекомът цели да събира достатъчно актуални отзиви, но и да не затрупва клиентите с твърде много допитвания. След това А1 преглежда получената обратна връзка и препоръки, като използва информацията за подобряване на услугите и продуктите на компанията, както и представянето на своите служители.

Коментари 3
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ОИК отстрани кмета на район „Слатина“

ОИК отстрани кмета на район „Слатина“

България Преди 26 минути

По-рано ОИК отстрани от заеманите кметски постове Георги Кузмов от „Оборище“ и Ясен Русев от „Искър“

<p>НС отхвърли предложение България да напусне СЗО</p>

Здравната комисия в парламента отхвърли прекратяване на споразумението със Световната здравна организация

България Преди 1 час

Против проекта гласуваха 14 от депутатите, "за" бяха четирима, а двама се въздържаха

Стрелба с незаконен пистолет рани дете и мъж в Болярино

Стрелба с незаконен пистолет рани дете и мъж в Болярино

България Преди 2 часа

Двамата са настанени в болница, като по данни на лекарите няма опасност за живота им

Задържаха "българския Ескобар" и кокаин за стотици хиляди левове

Задържаха "българския Ескобар" и кокаин за стотици хиляди левове

България Преди 3 часа

ГДБОП арестува над 10 лица, като са повдигнати обвинения на 7 от тях

Vivacom е в ТОП 5 на най-бързоразвиващите се оператори в света за сателитни услуги за бизнеса

Vivacom е в ТОП 5 на най-бързоразвиващите се оператори в света за сателитни услуги за бизнеса

Технологии Преди 3 часа

За първи път телекомът влиза и в класацията Топ 10 на независими доставчици за 2024

По-скъпи винетки и по-високи тол такси предвижда Бюджет 2025

По-скъпи винетки и по-високи тол такси предвижда Бюджет 2025

България Преди 3 часа

Това би означавало, че годишната винетка отново ще струва 97 лева

Ключова промяна във филма за Джеймс Бонд

Ключова промяна във филма за Джеймс Бонд

Любопитно Преди 3 часа

Amazon MGM Studios ще има творчески контрол върху бъдещето на франчайза

Колумбия в криза: Насилие и страх в над 11 региона

Колумбия в криза: Насилие и страх в над 11 региона

Свят Преди 3 часа

Колумбия в тревога заради нарастващото насилие между въоръжени групировки

Бившата на Никълъс Кейдж завежда дело срещу него и сина им за нападение

Бившата на Никълъс Кейдж завежда дело срещу него и сина им за нападение

Свят Преди 4 часа

61-годишният Кейдж е бил наясно с психичните проблеми на 33-годишния си син, но е позволил предполагаемото му агресивно поведение

Цените на яйцата в САЩ скачат, фермери се възползват от кризата

Цените на яйцата в САЩ скачат, фермери се възползват от кризата

Свят Преди 4 часа

Много американци усещат тежестта на поскъпването

<p>Оперираха краля на Йордания&nbsp;Абдула II</p>

Кралят на Йордания Абдула II претърпя операция само дни след като посрещна второто си внуче

Свят Преди 4 часа

Той постъпи в Медицинския център „Крал Хюсеин“ за лечение на инцизионна херния

Снимката е илюстративна

Мистерия около преобърнат кемпер във Франция

Свят Преди 4 часа

„Никога не съм виждал подобно нещо през 22-годишната си кариера“

Разбиха схема, източила близо 900 хил. лв. от НЗОК

Разбиха схема, източила близо 900 хил. лв. от НЗОК

България Преди 4 часа

Медицински документи с невярно съдържание, отнасящи се за около 1400 пациенти

Хакери обявиха, че притежават данни от ВАС

Хакери обявиха, че притежават данни от ВАС

България Преди 4 часа

Чолаков: Проверяваме информацията

„Радвам се, че това най-накрая свърши“: Оттеглиха обвиненията срещу приятеля на Лиъм Пейн

„Радвам се, че това най-накрая свърши“: Оттеглиха обвиненията срещу приятеля на Лиъм Пейн

Свят Преди 5 часа

Дъдът постанови, че Роджър Норес, както и двама служители на хотела, не са могли да предотвратят фаталния инцидент

Българският парадокс: Защо жилищата поскъпват, когато 39% стоят празни?

Българският парадокс: Защо жилищата поскъпват, когато 39% стоят празни?

Светът в числа Преди 5 часа

86% от българите живеят в собствен дом, а навсякъде има празни жилища