С поделянето на новини и съдържание през социалните мрежи е ключов елемент от дейността на потребителите в тях. Или поне така казват самите социални мрежи. Проучване на анализаторската компания BuzzSumo обаче показва доста по-различна действителност със значително намаляване на споделянето, съобщава сайтът NiemanLab, част от мрежата на фондация Nieman към Харвардския университет.
Обама: Facebook и Google оформят нашата култура
Обама: Социалните мрежи не са за разделение
Резултатите на BuzzSumo показват, че от 2015 г. насам т.нар. социално споделяне на новини е спаднало с 50%. Анализът е направен на базата на 100 млн. статии.
Социалните мрежи засилват стреса и страха в младите
Инвеститор обвини Facebook и Google в "хакване на мозъци"
През 2015 г. една публикация е получавала средно по 8 споделяния в социалните мрежи. През 2018 г. това число пада на 4 споделяния. Само 5% от всички публикации получават повече от 343 споделяния.
Според BuzzSumo има няколко причини за тази промяна в поведението на потребителите. От една страна има много по-голяма конкуренция и повече съдържание. Освен това някои теми се покриват твърде обстойно, например Bitcoin. Многото публикации за криптовалутата водят до ръст на статиите, но и намаляване на средния брой споделяния.
Социалните мрежи унищожават обществото
Младите мъже най-често са мишена на онлайн тормоз
Друга новост е, че хората започват да си споделят повече лично през имейл и чат приложения. Така броят на споделянията в профилите им също намалява. Накрая идват и промените на Facebook през последните седмици, които специално имаха за цел да ограничат новините.
Проучването на BuzzSumo открива и друга тенденция. След като известно време Facebook водеше като източник на входящ трафик за сайтовете, от лятото на миналата година отново сайтовете на Google са водещ източник на трафик. Към февуари 2018 г. те дори водят до сайтовете двойно повече трафик спрямо Facebook.
Как да заглушим досадните приятели във Facebook
Според BuzzSumo все пак има и сайтове, които отбелязват ръст на споделянията си. Това са най-вече големите и традиционни медии, както и тези, които са изградили солиден бранд. По-малките медии и нишовите издания обаче ще трябва да се постараят повече с качеството и оптимизацията за търсачки, защото хората искат да споделят публично качествени материали от доверени източници, казват още анализаторите.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!