Х аштагът е популярен начин за интернет потребителите да категоризират темите на разговор в социалните мрежи. Използването на символа # за създаване на въпросните хаштагове се свързва като една от основните функции на Twitter. Той всъщност е по идея на потребител на микроблога, отбелязва онлайн изданието BusinessInsider.
На 23-ти август 2007 г. Крис Месина предлага символът # да се използва за създаване на групи. По този начин потребителите в Twitter ще могат лесно да комуникират по сходни интереси.
Роботи заливат социалните мрежи с пропаганда
Всеки десети не различава фалшивите новини
Потребителите обаче постепенно започват да използват хаштага не само за групи и интереси. Той се превръща в средство за споделяне на места, теми, новини, събития. Компаниите виждат потенциала на хаштага и за рекламни кампании.
how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?
— ⌗ChrisMessina (@chrismessina) 23 август 2007 г.
Така хаштагът става едно от основните средства за комуникация в социалните мрежи. И ако през 2007 г. най-популярният хаштаг е бил използван само 9000 пъти, Twitter казва, че тази година най-популярният хаштаг вече е бил използван над 300 млн. пъти. Средно потребителите само на Twitter публикуват 125 млн. хаштага дневно.
Социалните мрежи засилват стреса и страха в младите
Колко евтино е купуването на влияние в интернет
Хората използват функцията за най-различни теми. Някои от тях са доста кратко трайни, но други се използват с години. След като стана много популярен в Twitter, други социални мрежи и чат приложения също го въведоха. Сега той по подразбиране се очаква от потребителите навсякъде, точно както емоджитата.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!