Е дна от любимите тактики на героите във филмите е да ядосат лошия, за да може той да направи грешка. Оказва се обаче, че в реалния свят валидно е точно обратното. Проучване на учени от Университета на Флорида, заедно с експерти на Google, показва, че щастливият човек всъщност е много по-лесна мишена за онлайн измами, съобщава CNET.
Сайтът 8chan - предпочитано място за опасни престъпници
Хакери от Северна Корея са откраднали 2 млрд. долара
Екипът е изледвал връзката между т.нар. фишинг имейли и човешката психология, като се оказва, че някои хакери са доста добре запознати с нея. Фишинг имейлите са един от основните елементи на много онлайн измами. Чрез тях хакерите се опитват да излъжат потребителя да посети даден сайт и да въведе лични данни или да изтегли прикачен файл с внедрен в него зловреден код.
Повечето фишинг имейли са с доста ниско качество и разчитат най-вече на обема получатели. Google казва, че блокира около 100 млн. фишинг имейла всеки ден.
Германия забрани на Google да слуша потребителите
Дупка в WhatsApp дава достъп на хакери до личните данни
Хакерите обаче не се предават. Някои от тях разработват сложни фишинг кампании, които имат способност да еволюират в рамките на минути. Други разчитат не на обема, а на качеството. Те разработват целенасочени към определен тип хора кампнии и ги изпращат до малко потребители. Така засичането им от системите става доста по-трудно.
По-напредналите хакери са наясно, че основната цел на фишинг кампаниите не е да вземат личните данни на мишените си. Това е наградата. Целта е да повлияят емоционално на жертвите, за да ги накарат да изтеглят прикачения файл или да си споделят данните.
Учените са направили експеримент с помощта на 158 доброволци. В продължение на 3 седмици доброволците са мислели, че участват в проучване, което анализира как хората използват интернет в ежедневието си. Всеки ден участниците са получавали по един фишинг имейл, който е бил подготвен от авторите на проучването. Имейлите са били различни, като са използвали тактики на реални фишинг кампании, които Google е разгадала.
При най-добрите фишинг кампании имейлите са конструирани така, че да провокират емоциите на получателя. Целта е човек да бъде провокиран да кликне емоционално и бързо на линка, а не да се замисля.
Учените допълват, че човешкият мозък взима решения по два начина. По-тривиалните се взимат почти автоматично. Например за обикновени дейности от деня, като взимане на предмет, миене и др. По-сложните решения обаче, например купуване на къща, се взимат бавно и с много съзнателно мислене.
Кликването на линкове обикновено попада в първата група. Човек вижда нещо интересно и кликва на него без да се замисля.
"Агент Смит" превзе 25 млн. устройства на Android
Хиляди тракери постоянно следят потребителите на iOS
Проучването показва, че когато човек е щастлив и спокоен, то той е и по-доверчив. Освен това се замисля по-малко и е по-склонен да действа емоционално.
И обраното. Когато човек е стресиран, то той е доста по-скептичен и не се доверява лесно на предложения. Именно затова някои по-добри фишинг кампании използват трикове от психологията, за да подобрят настроението на техните мишени. Така увеличават шансовете си за успех.
Даниела Оливера, която е ръководител на екипа, казва, че това не означава, че хората трябва постоянно да са стресирани и намръщени. Просто трябва да имат предвид, че когато са щастливи, са по-лесни мишени.
Проблем обаче се оказва, че все още много голям брой хора изобщо не знаят какво е фишинг. Google казва, че близо половината от потребителите в САЩ, Великобритания и Австралия не знаят какво е това. За техните представи имейлите, които получават, рядко са целенасочени измами. Затова е важно хората да са по-добре запознати с рисковете на фишинг кампаниите.
Хакери вече започнаха измами с криптовалутата на Facebook
Приложения събират данни дори след изрична забрана
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!