Google започна първия етап по една от най-големите промени за работата на интернет досега. Компанията иска да ограничи използването на традиционните "бисквитки" за браузъра Chrome, чрез които много сайтове събират данни и проследяват активността на потребителите.
Интернет гигантът от няколко години иска да въведе друга, алтернативна система, но среща сериозно недоволство от бранша. Сега компанията прави пореден опит, като този път активира функцията само за 1% от потребителите на Chrome, съобщава БиБиСи. Този един процент е равен на около 30 млн. потребители.
Половината младежи са пристрастени към социални мрежи
Google казва, че това е тест и подготовка за пълното разгръщане на функцията по-късно тази година. Интернет гигантът обаче беше критикуван от рекламодатели и организации, че не е направила достатъчно, за да помогне и подготви бранша.
Също така обаче браузъри като Mozilla Firefox и Apple Safari вече предлагат такива функционалности, макар и да не са активирани по подразбиране. Освен това тези два браузъра имат по-малко потребители от Chrome, който е най-популярният интернет браузър в света.
Google казва, че потребителите за теста са избрани произволно. Те ще получат съобщение от браузъра, който ще ги попита дали искат да сърфират в интернет с повече защити и да изключат бисквитките.
Петте технологии, които доминираха през 2023 г.
Администратори на интернет страници се притесняват, че това ще доведе до проблеми в работата на сайтовете им. Google отговаря, че е помислено за това и ако Chrome засече, че има проблеми, ще предложи на потребителя временно да активира бисквитките отново само за за конкретния сайт.
AI вече измества и инфлуенсърите
Microsoft подготвя първите компютри с AI
Изключването на бисквитките не означава, че дейността на потребителя не се следи. Това става по друг начин чрез технология, която Google е разработила и смята за по-сигурна. Тя комбинира няколко инструмента и процеса, за да събира данните и да ги съхранява в рамките на устройството. Въпросната информация се сортира и обобщава на базата на общи интереси. Така не може да се даде персонализирана реклама за конкретен потребител, а само за цялата група.
New York Times заведе дело срещу Microsoft и OpenAI
ChatGPT разви "мързел", OpenAI не знае защо
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!