Google обяви, че затяга още правилата за съдържанието, което може да печели пари от реклами и спонсори в платформите на компанията. Сега в ограниченията попадат и публикации и видеоклипове, които отричат климатичните промени, съобщава Axios.
Google няма да позволява да се показват реклами в съдържание, което подкопава информация и факти, за които има широк консенсус и достатъчно доказателства за климатичните промени. Компанията уточнява, че това включва твърдения, че климатичните промени са измама, отричане, че температурите се покачват и има трайно затопляне, както и отричане на факта, че човешката активност и парниковите газове допринасят за процеса.
Подобно съдържание ще остане без реклами, като не се позволява и добавянето на спонсорства в клиповете. За сега няма индикации, че Google ще ограничава разпространението на такива твърдения, както прави с антиваксърските публикации. Промените засягат всички платформи на интернет гиганта, включително YouTube.
Учени установиха неочаквано последствие от климатичните промени
Редовно съдържание, което не отрича климатичните промени, а дискутира климата или представя информация за него, включително проучвания и ефектите от тях, ще може да получава реклами. Google казва, че се е решила на промяната след отзиви на рекламодатели и създатели на съдържание, които не искат техните послания да се показват в отричащи климатичните промени материали.
Битката за бъдещето на Земята – ще я спечелим ли?
ЕС започва да се готви за климатични катастрофи
Компанията ще въведе и процес за проверка на такова съдържание, тъй като не винаги ще е лесно да се определи контекстът на изказванията и твърденията. Ще помагат и експерти, като за решението сега Google се е консултирала и с представители на ООН. Проверките на клиповете и публикациите ще се извършват както от автоматизирани системи, така и от хора.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!