П ланирането на пътувания е едновременно приятна, но и времеемка задача. Трябва да се обърне внимание на множество детайли, да се разгледат различни варианти и възможности.
Google е направила анализ и е открила, че много хора използват приложението Google Maps за организация на основните моменти от пътуването. И след това правят екранни снимки на важните детайли, като билети, резервации и т.н., които често "потъват" в галерията със снимки.
Затова компанията е създала нова функция, съобщава Ars technica. Чрез нея потребителят може да внедри въпросните екранни снимки в Google Maps и AI платформата Gemini ще разпознае релевантната информация с местоположенията, които ще са част от пътуването. Системата разчита текста в кадрите, разпознава локациите и ги маркира на картата. Така потребителят ще може с един клик да активира навигацията до тях, когато дойде момента за посещаването им.
Зукърбърг започва да връща Facebook към корените му
Google подчертава, че обработката на данните става в рамките на устройството. Информацията не се изпраща до сървъри на компанията и остава поверителна само за потребителя. Функцията ще е достъпна първо през iOS, а "скоро" ще е налична и за Android. Тя няма да се активира по подразбиране, а потребителят може да я включи, ако желае, от настройките на приложението.
Google затваря начина на разработка на Android
Освен това функцията AI Overviews, която е част от търсачката на Google за някои страни, също ще получи допълнителни способности за планиране на пътувания. Включително да генерира цял план с места за посещаване, интересни локации за снимки, график на пътуването и т.н. Потребителят ще може да добавя и свои предпочитания, които ще се взимат предвид при генерирането на идеи. След това информацията може да бъде експортирана в текстов документ или прехвърлена в друго приложение. Засега тази функция е само за САЩ.
AI не е чак толкова умен: Нов тест разкрива слабостите му
Съосновател на Google обвини служителите, че няма AGI
Google подготвя и още една услуга - известия за намаление на цените на хотели. Подобна екстра вече има за самолетни билети, като ще изпраща имейли, когато предварително указани от потребителя хотели (или по критерии) намалят цените си. Тази функция ще е налична за потребителите в целия свят.
Как да сме по-продуктивни чрез дигиталните технологии
Плашещо интелигентният нов чатбот Grok 3 на Илон Мъск
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase