В ърху младото поколение стоварваме нашите най-жестоки критики, но и най-големи надежди. Защото тe са едновременно всичко, което ние някога сме били, и всичко, което предстои да се случи. Затова е добре да спрем за момент и да чуем какво има да ни каже – понякога в най-простите думи се крие най-голямата мъдрост.
Генерация „nova“ – това име дава Huawei на всички млади хора между 16 и 25 години и съвсем не е случайно, че така се казва и на най-новия смартфон – HUAWEI nova 9 SE. Той е достатъчно мощен и издръжлив, за да бъде наш верен спътник в динамичното ежедневие, но и достатъчно функционален и модерен, за да ни накара да се почувстваме в крак с времето. С този телефон няма да се налага да правите компромиси с качеството, защото за Huawei себеизразяването не е просто необходимост, а съвременна форма на изкуство.
Цялата линия HUAWEI nova представя атрактивни модели за млади и активни хора, които искат да бъдат в крак с модерния начин на живот и благодарение на HUAWEI го постигат.
Именно с такава нагласа се ражда и идеята за организиране на едно специално събитие, в което да бъдат представени резултатите от актуална анкета, проведена между младите хора в България. Данните са от март тази година, събрани и анализирани от водещата международна изследователска агенция Ipsos, която в рамките на срещата обрисува пълнокръвна картина на поколението „nova“ в локалния контекст на България.
Ние сме убедени, че няма по-подходящ екип от този на Huawei, на когото бихме се доверили за изпълнението на тази отговорна задача – да получим възможност да надникнем във вътрешния свят на едно дигитално поколение, което се изразява и общува почти изцяло със средствата на новите технологии.
Признаваме си, отидохме на това събитие, изпълнени със скептицизъм и мрачни мисли, но те не се оправдаха. Защото там не само се повдигнаха въпроси, които мнозина се страхуваха да зададат, но и получихме доказателство, че младите хора на България са способни на много повече, отколкото си мислим.
Голяма част от резултатите, които бяха представени в рамките на събитието, ни изненадаха приятно. Споделяме с вас три знакови ценности на генерация „nova”:
Балансът е ценност, която се предава от поколение на поколение
Независимо от скептицизма на възрастните спрямо младото поколение, то в никакъв случай не разсъждава в крайности и е наясно, че тайната на истинското щастие е в баланса.
Поляризацията 50/50 е видна по осите „Да бъда себе си – да се съобразявам с другите“, „Да остана верен на убежденията си – Да се адаптирам към промените в света“, „Да следвам авторитети – Да намеря своя път“ в рамките на проведеното проучване. Половината биха изтъквали успехите си, а другата половина – по-скоро не. Почти половината, 49%, предпочитат да се обръщат към неизменните, общоприети правила, а 51% - да се създаде нов морал на новия век.
Парите са инструмент, но не самоцел
Изявеният стремеж към финансово благополучие на младежите е силно обвързан с желанието за осигуряване на благоприятна среда за развитие, създаване на семейство и личностно израстване. Казано с други думи, те не възприемат парите като крайна цел, а като начин да постигнат мечтите си.
Абсолютен номер 1 се оказва високото заплащане – за 43% от запитаните. 32% се мотивират от добър баланс между работа и лично време, 28% от гъвкаво работно време и място и 23% от нестресираща атмосфера.
Въпреки отдаденото значение, запитано под друг ъгъл – „Какво са парите за Вас?“, поколението „nova” недвусмислено заявява, че те са средство, а не цел. И ако сред вас има скептици, които не са напълно убедени в този извод, в края на анкетата, когато богатството е поставено като един от вариантите за избор на дългосрочни приоритети, то се оказва далеч от челните позиции – с едва 7%.
Нищо не е по-важно от семейството
Семейството е водещ приоритет за цели 48% от живеещите в градове младежи между 16 и 25 години у нас според проведеното проучване. Любовта е на второ място, но само с 13%, още по-малко при мъжете, където този процент е 7, и малко повече – 19% при жените. Челната тройка се затваря от удоволствията на живота и щастието с 8%.
Този резултат оборва всички твърдения, че младите хора са повърхностни мечтатели и търсачи на мимолетни удоволствия, а някои от свободно дадените отговори в анкетата на Huawei сякаш побират в себе си едновременно мъдростта на старото поколение и чистотата на детското сърце:
„Семейството е нещо много ценно! Това е училище, в което се учим да обичаме, да служим един на друг и да живеем.“
В заключение бихме искали да обобщим, че живеем в тревожни времена, но в никакъв случай не бива да позволяваме нито на продължилата над 2 години пандемия, нито на обезпокоителната динамиката на международното положение в последните месеци, нито на все по-силно усещащата се финансова несигурност да ни отклонят от нашите семейни ценности и дългосрочни цели. И нека вярваме повече на нашите деца, нека им позволим да преследват щастието и успеха според собствените им разбирания. Защото резултатите от проучването на Huawei показват, че те със сигурност няма да го позволят.
Повече актуалната информация, свързана с Huawei Consumer Business Group България, можете да откриете във Facebook, Twitter, YouTube, Instagram и официалния сайт.