Facebook се изправя пред потенциално най-големия бойкот на рекламодатели досега, съобщава в. Guardian. Причината е поведението на компанията спрямо расизъма и речта на омразата в платформата ѝ.
Тим Кук: Трябва да създадем по-добър свят за всички
Множество американски компании са организирали коалиция, която планира да спре рекламите си в социалната мрежа през следващия месец. Те смятат, че това ще е послание към Facebook да затегне контрола над тези публикации.
Джеф Безос към клиент: Бих бил щастлив да те загубя
Решението им идва на фона на факта, че Facebook отново остави спорна публикация на американския президент Доналд Тръмп без последствие. Това се случи вече няколко пъти, докато Twitter например слага предупреждения на идентичните постове на Тръмп в своята мрежа. Facebook смята, че изказванията на политиците не трябва да се ограничават и хората сами да преценяват.
През тази седмица Facebook е организирала и конферентен телефонен разговор с близо 200 рекламодатели, съобщава в. Financial Times. Изданието казва, че разполага с аудио запис от разговора, в който ръководителят на Facebook за доверието и сигурността Нийл Потс е признал, че има „дефицит на доверието“. Той допълва, че компанията иска да чуе притесненията на клиентите си.
В края на седмицата към бойкота се присъедини и американският телеком Verizon. Той обяви, че няма да пуска реклами във Facebook докато компанията "не създаде приемливо решение, с което се чувстваме комфортно", съобщава CNBC.
Служители на Facebook на протест срещу Зукърбърг
ИТ гигантите с послания против расизма
Въпреки бойкота, това най-вероятно няма да се отрази сериозно на компанията. В коментар за сп. Fortune, анализаторът на Jefferies Брент Тил казва, че Facebook разполага с около 8 млн. рекламодатели. „Ако няколкостотин от тях си тръгнат, ще се получи краткотраен въздушен балон, но той ще е минимален“, смята Тил.
И макар от финансова гледна точка да няма проблем за Facebook, то имиджът на компанията ще бъде накърнен, ако тя започне да губи рекламодатели по подобен начин. В официална позиция, Facebook коментира, че уважава решението на всеки бранд и ще продължи да работи по премахването на речта на омзразата от платформата си.
ИТ гигантите с послания против расизма
Социалните мрежи може да имат по-малко защити
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!