П андемията от коронавируса не позволява на феновете по света да се завърнат по стадионите в пълен капацитет. В много държави все още е напълно забранено за зрители по трибуните. Това е проблем не само за тях, но и за самите спортисти, на които им липсва енергията и връзката с феновете.
Как да предпазим смартфона си от прегряване
Затова все повече професионални лиги търсят решение чрез виртуални фенове. В NBA например практиката набира популярност, съобщава онлайн изданието Quartz. "Искаме да създадем атмосфера, която е колкото се може по-близо до тази на традиционната NBA игра. Нищо не може да замени 20 000 зрители да подкрепят отбора си, но разглеждаме всички възможности, да пресъзддадем това дигитално по-най-добрия начин", коментира Сара Цукерт, която ръководи отдела за ТВ предавания от следващо поколение на баскетболната лига.
От лигата са наясно, че подходът няма да се харесва на всички. Самите играчи също все още свикват с промяната, която е наложителна докато трае пандемията. NBA е направила доста мащабна система.
5 нови технологии, които идват при телевизорите
Има ли смисъл от режимите за поверително сърфиране
Тя започва с инсталирането на големи дисплеи около игрището. Феновете трябва да се регистрират предварително и участват в своеобразна томбола. Победителите получават "място" на виртуалните дисплеи. Те могат да се свържат чрез Microsoft Teams и образите им ще се появят на виртуалните трибуни.
Екип от модератори постоянно следи уебкамерите на зрителите и се намесва, ако някой от тях нарушава правилата. "За сега не сме имали каквито и да е проблеми", казва Цукерт.
Изображенията на зрители по трибуните обаче не компенсира една от основните липси - овациите на феновете. Затова от високоговорителите в залата се пускат записи на овации и скандирания от предишни мачове. За зрителите у дома се добавят още повече скандирания.
Какво трябва да знаем за Project Moca на Microsoft
Европейска акция разби "най-сигурната" чат платформа
Виртуалните фенове имат и друга възможност. Да използват виртуален бутон, който активира и дигитални овации. Те увеличават за кратко звука на скандиранията за техния отбор. Брояч записва общия брой "овации" за всеки отбор. В залата се пускат и традиционните музикални рефрени за всеки отбор, както и гласовете на дикторите, които по принцип отивират публиката.
Какво се чува в залата в голяма степен зависи и от предпочитанията на отборите. Някои от тях са помолили да чуват феновете си по-силно, докато други предпочитат музиката да е по-тиха. Добавени са и виртуални реклами, които се показват на терена и на екраните в зависимост от ситуацията. Те се виждат само от ТВ зрителите, но не и от хората в залата.
NBA планира да остави някои от новотите и след пандемията, като например опцията за виртуални овации и броячите. От лигата смятат, че така ще поддържат интереса и на зрителите по домовете.
Има ли смисъл от двустепенната идентификация
Бъдещето на телевизията е в интерактивността
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!