Facebook загуби 148 млрд. долара за около 90 минути, след като Марк Зукърбърг обяви последните финансови резултати на компанията. Те не са чак толкова лоши, но не са идеални, а прогнозите на Зукърбърг допълнително разочароваха инвеститорите, съобщават BusinessInsider и TechCrunch.
Зукърбърг критикуван остро след коментар за Холокоста
Зукърбърг в ЕП: Извинявам се, не направихме достатъчно
Компанията е записала 13,23 млрд. долара приходи за второто тримесечие на годината, при очаквани от инвеститорите 13,36 млрд. Основният проблем обаче е значително по-малкото темпо на ръст на потребителите.
ЕС наложи рекордна глоба на Google от 4,3 млрд. евро
Инвеститори притискат Мъск да се извини за скандалите
През първото тримесечие на годината то е било 3,14%, като от години ръстът на потребителите е в този диапазон. Сега обаче той се е увеличил само с 1,54% до 2,23 млрд. активни потребители месечно. Дневните активни потребители също са се увеличили с 1,44% спрямо 3,42% през първото тримесечие.
Това означава, че второто тримесечие на тази година е с най-малък ръст на потребителите в историята на компанията. Марк Зукърбърг се опита да зарадва инвеститорите с новината, че 2,5 млрд. души, или една трета от световното население, използват поне една услуга на Facebook всеки месец.
Финансовият директор на Facebook Дейвид Венър още повече охлади инвеститорите с прогнозата, че компанията очаква понижаване на ръстовете на приходи и печалби, като поне през следващите няколко години вече няма да има ръстове от по над 40%. Всичко това звучи логично за компания, която вече е узряла и насища наличния пазар.
Facebook ще се бори с фалшивите новини в България
Социалните мрежи са като "поведенчески кокаин"
Въпреки това, инвеститорите никак не харесаха новината и започнаха да продават акции още докато течеше конферентния разговор, който представя резултатите на Facebook. Не помогна и обяснението на Венър, че доларът е в период на спад тази година и това също се отразява на приходите от други държави след конвертирането на валутите.
Реакциите на анализаторите също не помогнаха. "Този спад е с магнитуд отвъд всичко, което сме виждали досега", коментира анализатор на Jeffries. Венър отговори, че анализаторите не трябва вече да очакват подобни големи ръстове.
Facebook продължава да губи от най-важната си аудитория
Самият Зукърбърг обяви, че Facebook ще продължи да инвестира големи суми в борбата с фалшивите новини, мерки против кампании за дезинформация и др. Разбира се, компанията не се отказва и от разработката на нови продукти и услуги. Резултатът ще е осезаемо повишаване на разходите.
Всичко това доведе до рязък спад на акциите на Facebook с над 24%. Това изтри около 148 млрд. долара от капитализацията на Faebook за около 90 минути. В последствие цените леко се повишиха, но останаха на около 20% по-ниски след обявяването на резултатите.
Социалните мрежи ще се борят с пристрастяването
Facebook споделяла лични данни с 61 други компании
За втори път тази година Facebook изпитва сериозен срив на акциите си. Първият беше в разгара на скандала с Cambridge Analytica. В последствие обаче компанията успя да превърне проблема в предимство и не само върна цените на акциите на предишните им нива, но и дори ги надскочи. Този път обаче това няма да е толкова лесно, защото новите резултати показват проблем със способността на Facebook да привлича нови потребители.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!