Facebook обяви, че планира следващата година да пусне на пазара първите си умни очила. Те ще бъдат разработени заедно с компанията Ray-Ban и ще се продават под нейния бранд, съобщава онлайн изданието The Verge.
Известни личности бойкотират Facebook и Instagram
Очилата ще са първото поколение на поредица от подобни устройства, които Facebook планира. Този модел няма да предлага добавена реалност, като дори не разполага с дисплей.
Facebook не влиза в подробности какви ще са възможностите на устройството. Очаква се то да бъде по-семпло, като да е с функции, сходни с тези на Snap Spectacles или Amazon Echo Frames. Facebook вижда разработката като началото на пътя към очила с добавена реалност.
Част от тази стратегия е и Project Aria - експериментални очила с добавена реалност. Facebook има работещи прототипи, които служители на компанията ще тестват в реални условия.
Купил ли е Facebook Instagram, за да го неутрализира
Facebook и Ray-Ban искат да направят рамките за умните очила максимално тънки, леки и удобни. Целта е те почти да не се различават от обикновените рамки.
По-плавното навлизане на тези устройства има и друга цел - да помогне на потребителите постепенно да свикнат и приемат умните очила. В момента към тези джаджи има критики, че нарушават личното пространство на хората, които може да бъдат снимани и записвани от подобни устройства без дори да знаят.
Целта на експериментите е именно да се открият и решат подобни проблеми. Затова компанията не бърза и предвижда процесът да продължи няколко години.
ИТ гигантите вдигат таксите заради дигиталния данък
TikTok ще съди САЩ. Зукърбърг подклаждал спора
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!