Facebook затяга още контрола над информацията, която се използва за реклами в социалната ѝ мрежа. Компанията започва да се бори и срещу "псевдонауката", като ще блокира реклами, които използват недоказани твърдения и спорни концепции, съобщава онлайн изданието The Markup.
То твърди, че е открило категория "псевдонаука" в интересите на потребителите в социалната мрежа. Тя е била използвана и за реклами.
Един от дадените примери е за шапка, която "предпазва от радиацията на смартфоните". Според изданието, в тази продуктова категория са били добавени над 78 млн. души. То твърди още, че е пуснало пробна такава реклама тази седмица и тя е била одобрена "за минути" от платформата в Instagram.
След разговор с Facebook, изданието казва, че е уведомено от компанията, че категорията "псевдонаука" е премахната от рекламите и такива вече няма да се допускат. Няма данни колко такива реклами е имало и доколко популярни са били те. Според едно от проучванията, категорията датира поне от 2016 г. насам.
Откриването на коректните реклами се оказва трудна задача за Facebook. Компанията от доста време прави много опити в тази сфера, като затегна правилата значително. Въпреки това продължава да изпитва трудности. По-рано този месец организацията Consumer Reports е направила експеримент със седем реклами с неверни твърдения за предпазване от коронавируса. Всичките са били одобрени от системата на компанията.
Тя казва, че продължава да работи по подобряване на технологиите, които да анализират и проверяват данните. Също така рекламите подлежат и на подследващи проверки, а нарушителите могат да бъдат блокирани напълно от платформата, ако не спазват правилата и предупрежденията.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!