Facebook се оказва в доста тежка ситуация не само спрямо политиците, но и потребителите. Анкета на Reuters и Ipsos показва сериозен проблем за социалната мрежа - тя се ползва с най-ниско доверие сред ИТ гигантите и повечето потребители не вярват, че тя ще спази законите и ще защити личните им данни.
Facebook събирал и данни за телефонни разговори и SMS-и
Най-голямото изпитание за Марк Зукърбърг и Facebook
Проучването е проведено миналата седмица сред 2237 американци. Според неговите автори то е точно в рамките на 2% максимално отклонение.
Как да защитим данните си във Facebook
Съосновател на WhatsApp: Време е да изтрием Facebook
Резултатите показват, че 41% от американците имат доверие на Facebook да защити данните им. Процентът е най-нисък спрямо останалите ИТ гиганти. Преди Facebook се нарежда и Yahoo с 47%. Yahoo е компания, която се оказа жертва на мащабни хакерски атаки, компрометирали акаунтите на над 1 млрд. потребители и въпреки това се ползва с по-голямо доверие.
Другите ИТ гиганти имат още по-добри показатели. Apple има доверието на 53% от потребителите. Microsoft е с 60% доверие, а Google с 62%. Най-голямо доверие имат потребителите към Amazon - 66%.
Резултатите ясно показват, че скандалът с Cambridge Analytica сериозно е увредил репутацията на Facebook. Компанията е загубила и 14% от стойността на акциите си. "Знаем, че това е проблем с доверието. Знаем, че това е критичен момент за нашата компания", коментира главният оперативен директор Шерил Сандбърг пред CNBC в края на миналата седмица.
Огромен скандал - британци манипулирали изборите в САЩ
Facebook призна, че понякога вреди на демокрацията
Проучването обаче показва и друг проблем за Facebook. Потребителите не са особено доволни от рекламите, които получават в социалната мрежа. Именно чрез онлайн рекламата компанията се издържа и генерира почти всичките си приходи. 63% от потребителите казват, че биха искали да виждат по-малко "таргетирани" реклами, т.е. реклами, които са подбрани на базата на персонални критерии. Само 9% искат да виждат повече такива реклами. Освен това 41% от потребителите казват, че персонализираните реклами са по-лоши, а само 21% ги смятат за по-добри.
Според някои респонденти проблемът е, че рекламите често правят грешни заключения. Дори едно търсене на информация за здравословна храна веднага води до купища реклами за отслабване, контрол на теглото, фитнес. Други пък харесват персонализираните реклами, защото по-лесно откриват подходящи оферти.
Потребителите имат по-общо мнение за въвеждането на допълнителни регулации от страна на правителството по отношение сигурността на данните им. 46% подкрепят повече регулации, докато само 17% са против. Други 20% не искат промяна, а останалите 18% нямат мнение.
Хората ще решават съдбата на медиите във Facebook
Самите компании изглежда също бавно се насочват в полза на регулациите. Миналата седмица Марк Зукърбърг обяви пред CNN, че е отворен за идеята за допълнителни регулации за защита на потребителските данни. В края на седмицата и изпълнителният директор на Apple Тим Кук обяви по време на конференция в Китай, че има смисъл от "добре разработени" регулации. Той заяви, че според личното му мнение не трябва да има възможност за който и да е да може да разбира най-личните и интимни подробности от живота на хората.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!