Facebook е започнала да оценява всеки от потребителите си с рейтинг за тяхната коректност. Компанията разработва рейтинг системата си от около година, съобщава в. Washington Post.
ЕС подготвя нови по-строги санкции за социалните мрежи
Facebook, Google и други ИТ гиганти ще обменят данни на потребителите
Системата оценява доколко публикациите, които всеки потребител споделя и пише са коректни. Това позволява на компанията да изгради оценка за репутацията на потребителите, която е на скала от 0 до 1.
Системата има две основни цели. Първата е да се бори с опитите да се изиграят алгоритмите на Facebook чрез ботове за разпространение на фалшиви новини. Втората е за идентифициране на злонамерени потребители и такива, които се опитват да злепоставят останалите.
Facebook ще се бори с фалшивите новини в България
Facebook продължава да губи от най-важната си аудитория
Компанията потвърждава пред вестника, че действително има такава функция. "Не е рядко хора да подават сигнали за фалшивини новини, просто защото не са съгласни с гледната точка или искат нарочно да навредят на дадено издание", коментира Теса Лионс, която е продуктов мениджър на проекта.
Лионс казва, че оценката на репутацията не е единственият индикатор, който Facebook използва. Това е само още един елемент от по-голяма и сложна система на Facebook, която анализира потребителите по хиляди критерии. Други са дори мнението на потребителите за дадени издания и доколко вероятно е даден човек да подава сигнали за некоректно съдържание. Ако е давал коректни сигнали, то занапред те може да се обработват приоритетно.
Facebook запазва повечето критерии и методики в тайна, за да не дава насоки на тези, които искат да излъжат системата. За останалите потребители, които използват платформата и социалната мрежа коректно, рейтинг системата няма да има никакво отражение върху достъпа им до функции и информация.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!