Facebook публикува остри критики срещу в. Wall Street Journal (WSJ), в които обвинява изданието за серия репортажи, в които има "нарочно подвеждащи" факти и "предаване на фалшиви мотиви върху ръководството и служителите" на компанията. Причината са поредицата публикации миналата седмица, в които WSJ представи доста обвинения към социалната мрежа.
Сред тях бяха резултати от вътрешни проучвания, че Instagram вреди на някои тийнейджъри, както и множество твърдения, че ръководството на компанията и самият Марк Зукърбърг са знаели за проблемите, но не са предприемали адекватни мерки, отлагали са въвеждането им или в някои случаи не са правили нищо. Компанията беше обвинена и че за по-популярните потребители има облекчени правила и за тях не се прилагат толкова строги мерки.
През седмицата Facebook даваше кратки коментари по темата и отричаше обвиненията. Компанията казваше, че има такива проучвания и внимателно анализира резултатите от тях. През почивните дни тя публикува и по-дълъг коментар в своя блог, в който вицепрезидентът Ник Клег критикува по-остро изданието.
Facebook отделила над 2,8 млн. часа за фалшиви постове
"В основата на тези публикации има обвинение, което просто е невярно", казва Клег. Публикациите твърдят, че Facebook прави проучвания, които след това игнорира, ако са неудобни за компанията. Според Клег това поставя под съмнение работата на експертите на Facebook, чиято задача е да подобряват платформата. "А това е твърдение, което може да бъде направено само, ако подбираш избирателни цитати от изтекли материали по начин, който представя сложни и нишови проблеми сякаш имат само един правилен отговор".
Клег казва, че за всяко проучване има множество идеи за подобрение на проблемните места, но някои от тези идеи носят повече негативи за останалите. Затова намирането на правилен баланс е трудно. Клег допълва, че "нито един от тези проблеми не може да бъде решен само от технологичните компании и затова работим с учени, регулатори, политици и други", но "нарочно изкривени прегледи на фактите не помагат на тази работа".
Чете ли Facebook личните съобщения в WhatsApp
Фалшивите новини привличат повече внимание във Facebook
Facebook казва, че лошо би било, ако не правеше проучвания. "Това са сложни проблеми, за които няма лесни отговори, като не броим желанието да ги принизим до привличащо внимание заглавие", допълва Клег. Той казва, че компанията ще продължи с проучванията.
Facebook планира да намали новините в профилите
Регулатор: Facebook държи монопол от 2011 г. насам
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!