Е вропейският съд отсъди в полза на Европейския съюз (ЕС), че Facebook трябва да получава изрично разрешение от потребителите за още дейности, които може да извършва с данните им. Това включва и персонализираните онлайн реклами, които са основна част от доходите на платформата, съобщава Engadget.
Според съда, използването на персонализирани реклами изисква разрешение от потребителите дори и когато става дума за анализиране на обобщени в голям архив данни. Решението е съпътствано и от други определения на съда.
Сред тях е, че държавните регулатори в страните-членки могат да добавят към текущи антимонополни проверки и анализи дали проверяваната компания изпълнява и други закони, като Общия регламент за защита на данните (GDPR) например. Това позволява подобни нарушения да се използват и като доказателство, че проверяваната фирма нарушава антитръстовите закони.
Instagram може да пусне конкурент на Twitter до дни
Собственикът на Facebook, Meta, коментира пред в. The Wall Street Journal, че все още анализира решението на съда и ще обяви действията си по-късно. Компанията обжалва и глоба в размер на 390 млн. евро, защото изисква съгласие от потребителите да дадат данните си за персонализирани реклами в замяна на достъп до платформите ѝ.
Според ЕС това е нарушение на GDPR и потребителите не могат да бъдат заставяни да се съгласяват на персонализирани реклами само и само да могат да използват най-базовите възможности на социалните мрежи и чат приложенията. Съдът е коментирал и тази тема в решението си, като казва, че операторът на даден сайт трябва да може да докаже, че потребителите са дали своето разрешение.
Twitter с нови ограничения за всички потребители
Европарламентът прие регулациите за AI
Решението на съда оставя и място за интерпретации. Не е ясно например как ще го приемат институциите. Те може да решат да задължат Meta да изисква допълнително изрично разрешение от потребителите, за да им показва персонализирани реклами. Това ще е от полза за хората, но ще засегне доходите на компанията.
Мъск нареди Twitter да върне конкурент на TikTok
Facebook вече няма да показва новини в Канада
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!