Т ехнологичните компании и в частност социалните мрежи имат срок от 1 месец да покажат реални решения за намаляване на онлайн измамите. Европейският съюз (ЕС) даде този срок на компаниите с очаквания да види борба с онлайн измамите, които се извършват с или чрез услугите на технологичните гиганти, съобщава онлайн изданието The Verge.
За много хора е трудно да различават реалните предложения в социалните мрежи от измамите. Според ЕС сигурността на потребителите е отговорност не само на самите тях, но и на компаниите, чийто услуги използват. Европейската комисия (ЕК) иска от компаниите няколко конкретни действия.
ЕС може да глоби Facebook заради WhatsApp
Първото е да обновят правилата за използване на техните услуги и те да дават повече защита на потребителите. Това означава, че трябва да отпаднат изискванията на потребителите да се отказват от техни гарантирани права, напимер да от отменят онлайн поръчка на продукт или услуга. Освен това платеното и рекламно съдържание трябва да е съвсем ясно означено като такова. ЕК иска компаниите да махнат от правилата техният отказ от отговорност за това какво се случва с услугите им.
Android не вреди на конкуренцията, смята Google
Обвиненията на ЕС не са реалистични, смята Google
Освен това ЕС иска от компаниите да премахват измамните публикации своевременно. Като примери са посочени публикации, които изискват плащания от потребителите, неясно описани услуги, които започват като безплатни, но стават с платен абонамент, продажби на фалшиви стоки. ЕС иска да се спрат и подвеждащите томболи, които искат 1 евро за участие за награда смартфон, но след това стават скъпи годишни абонаменти.
Германия готви глоби за Facebook за фалшиви новини
ЕС вече е говорила с Twitter, Facebook и Google. Те имат срок от един месец да покажат своите решения. Ако не го направят, са заплашени с наказания.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!