И зминалата година едва ли ще бъде запомнена като добра от бизнеса в която и да е сфера, с изключение на една. В показателите за интернет потребление от всякакъв вид числата са само нагоре. Рекорден брой хора са започнали да използват интернетq принудени от COVID пандемията, или са увеличили потреблението си, усвоявайки нови приложения и навици или затвърждавайки старите, пише медията за маркетинг и комуникации Redlink.
Потребителите вече прекарват повече време с телефона си отколкото пред телевизора и мобилните устройства се превръщат в „първи“ екран.
Пазаруването онлайн е провокирано и оправдано от пандемията, но ще остане и след нея. Три четвърти от интернет потребителите по света признават, че купуват по нещо онлайн всеки месец. Профилът на потребителите се променя много бързо – в момента е по-вероятно покупка да направи жена между 55 и 64 годишна, отколкото мъж между 16 и 24. Информация за продуктите се търси навсякъде онлайн – седем от десет потребители признават, че търсачките вече не са им достатъчни за тази цел.
Голямото потребление изисква бързина - средната скорост на мобилните връзки е 50% по-висока отколкото е била само преди една година.
Все пак да не забравяме, че все още на света има 3.2 милиарда души, които изобщо нямат достъп до интернет. Много аспекти на дигиталните комуникации се политизираха много силно, в отделни държави се въвеждат строги рестрикции или се мисли за такива по отношение на отделни платформи.
Всеобщият достъп до свързани с интернет устройства променя стандартните представи за това кои потребители са най-активни дигитално. Хората над 65 години са най-бързо растящият сегмент във Facebook. Политиците се включват на живо в Тwitch докато играят, традиционни марки с десетилетна история залагат на TikTok за стратегиите си.
За марките вече не е достатъчно да са представени онлайн, където да ги намерят потребителите. Повече от една четвърт от интернет потребителите казват, че са купили за първи път даден бранд защото харесват ценностите му.
За да останат в контакт с потребителите си, компаниите трябва да продължат да следят в реално време разговорите в социалните мрежи и да се адаптират максимално бързо въз основа на информацията и инсайтите от бързо сменящите се публични предпочитания.
Потребителите ползват огромни масиви от съдържание онлайн, но същевременно критично преоценяват ролята на диджитъла в живота си и все повече ценят простите неща - природата, малките локални общности. Социалните мрежи също се завръщат към изначалните си цели – да свързват хората с приятелите и близките им. Това придава по-хуманно лице на контактите онлайн и марките трябва да намерят начин да се свързват с потребителите си с по-лични послания.
Дигитална става и поп културата, която през 2020 се принуди да намери дигитални измерения на забавленията заедно и събирането на общности. Хибридните формати ще се запазят и занапред и марките трябва да се възползват от все по-големите възможности за кръстосване на различни медии и точки за контакт.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!