Swipe.bg е иновативна за българския пазар платформа за покупка и продажба на мобилни телефони втора употреба. Te предоставят на клиентите си бързи, лесни и сигурни опции за директна продажба на техните употребявани смартфони.
Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Swipe.bg съществува от октомври 2021 година, като в настоящия момент в нея работят 10 човека.
Зад Swipe.bg стоят - Михаил Димитров, бивш мениджър за България, Румъния и Португалия в OLX Goup с богат опит във финансите и бизнес развитието, бил е част и от Нова Броудкастинг Груп като Мениджър бизнес развитие, Огнян Попов, предприемач и инвеститор, основател на Offerista Group Bulgaria (част от който е и добре познатата Broshura.bg) и на стартъпа CashNerd, и Никола Павлов, съосновател и бивш технически и оперативен директор в Grabo.bg. Подкрепени сме от специалисти с богат опит в дигиталния бизнес, както и от фонда за дялови инвестиции Vitosha Ventures Partners.
Разкажете за вашите продукти?
Нашите продукти или услуги са разделени на две - за продавачи на телефони втора употреба и за купувачи на телефони втора употреба. Продажбата на телефони става в 3 лесни стъпки:
1) Попълване на въпросника ни https://sell.swipe.bg/ и моментално получаване на оферта;
2) Куриер взима телефона от избран от клиента ни адрес или офис за наша сметка;
3) Клиентът определя как да получи парите си: веднага с наложен платеж или след 24 часа по банкова сметка след направена проверка от нашите експерти.
За потребителите, които пък искат да купят телефон втора употреба, ние предлагаме голямо разнообразие от модели на Apple iPhone, Samsung, Huawei и Xiaomi, всеки от които е минал детайлно техническа проверка от нашите експерти - от софтуер през дисплей до камера.
Как дойде идеята за Swipe?
Swipe.bg се роди след един телефонен разговор и подхвърляне на идеята почти като на шега. Просто беше трудно да повярваме колко сложно, бавно и рисково е да продадеш или закупиш телефон втора употреба и че през 2020 година няма установени процеси и платформи, които да правят това. След това колелото се завъртя и вече няма спиране, постоянно усъвършенстваме идеята си и не смятаме да спираме да го правим!
Работите ли с външни агенции?
Да, работим с агенцията за дигитален маркетинг Netpeak, които ни подкрепят в нашите PPC кампании във Facebook и Google на този етап. С техните експертни съвети и опит, използвайки гореспоменатите две платформи, достигаме до нашата целева аудитория, увеличаваме нашия brand awareness, промотираме продуктите и услугите си и т.н..
Работим и със студиото за уеб дизайн Viste за нашия сайт/електронен магазин, като те ни помагат в осъществяването на всяка една идея, нова функционалност или улеснение по сайта (независимо дали то е front, или back-end).
Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?
Маркетинг активностите ни се определят спрямо сезонността, какви нови функционалности сме активирали и наличността на модели в сайта ни, като всичко това отразяваме в нашите Facebook, Instagram и Linkedin страници. Имаме съвместни маркетинг активности с един от партньорите ни - методът за плащане NewPay, включително Giveaway за телефон. От съвсем скоро развиваме и наш блог, в който ще споделяме интересни новини от технологичния свят, полезни статии за избора на телефон, информация за участие на събития и новини за развитието на компанията. Регулярно правим анкети за удовлетвореност сред клиентите ни и пазарни онлайн проучвания, на изводите от които се базира развитието на нашите услуги и решенията какво да добавим, за да направим преживяването на потребителите в сайта още по-лесно и приятно!
Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса eCommerce Academy Awards 2022?
Искаме повече потребители да разберат за Swipe.bg и за нашата мисия, която освен всичко друго засяга и околната среда в положителен смисъл. Мотивите ни за участие са следните:
Повишаване на brand awareness и генерирате допълнителен трафик към нашия уебсайт - потребителите да разберат, че вече в България има лесен, сигурен и бърз начин да продадат своя смартфон на добра цена без риск и губене на време и да закупят телефон втора употреба, който е евтин и е с 2 години гаранция, сертификат за качество, 30 дни право на връщане и безплатна доставка.
Разпространяване на концепцията за кръгова икономика сред българските потребители. Отпечатъкът върху околната среда на мобилния телефон, който ползва всеки от нас, е огромен. За производството на един мобилен телефон се използват множество ресурси - пластмаса, желязо, алуминий и други. Да дадем нов живот на устройството, е малка стъпка към намаляване на потока от електронни отпадъци.
Разбира се за нас е много важна и обратната връзка от доказани експерти в сферата на електронната търговия, която ще получим благодарения на eCommerce Academy Awards 2022.
Как планувате да агитирате феновете, клиентите и партньорите ви да ви подкрепят за Награда на публиката?
Смятаме, че услугата, която предлагаме, е изключително полезна за българския потребител. Наше проучване показва, че 49% от българите са погребали стар телефон в шкафа си. Това са погребани пари, които Swipe.bg може да им върне, и те да ги използват за нови покупки. Именно затова смятаме, че полезността на услугата ни ще ни помогне да спечелим Наградата на публиката, без да е необходимо да агитираме феновете.
Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?
България има най-ниското ниво на онлайн търговия в Европа. За да се промени това, е необходимо потребителите да имат по-голяма сигурност. Търговците трябва да прилагат най-добри практики и да са коректни към своите клиенти. Това, което е необходимо, е по-силна регулация на сектора, така че потребителите да имат по-голяма сигурност и доверие, когато пазаруват онлайн.