П рез последните седмици Facebook се изправи пред пореден проблем, след като множество голми рекламодатели обявиха бойкот на социалната мрежа. Те спряха своите реклами в платформата като знак на недоволство срещу действията на ИТ гиганта спрямо разпространението на расистки послания и реч на омразата.
Facebook се опълчи на проверката на ЕС
Въпреки че в бойкота се включиха множество компании, включително и световни имена, още от самото начало прогнозите бяха, че това няма да се отрази сериозно на приходите на Facebook. В четвъртък вечерта компанията обяви финансовите си резултати за последното тримесечие и прогнозите се оказаха правилни.
Зукърбърг отрече да е сключил тайна сделка с Доналд Тръмп
Собственият одит на Facebook с остри критики към мрежата
Facebook не само не губи приходи, но дори ги увеличава. Те са 18,3 млн. долара само от реклами и само за второто тримесечие на годината. Това е с над 10% повече спрямо миналата година.
По-голямата част от бойкота беше през юли, което попада в следващото тримесечие. Компанията обаче публикува и данни за първите три седмици на този месец и резултатите са същите - 10% ръст спрямо миналата година. Прогнозите на Facebook са, че финансовите резултати ще се задържат в сходни граници и през настоящето тримесечие.
Случващото се не е изненада. Макар Facebook да загуби някои големи имена като рекламодатели (при това само временно), на платформата на компанията разчита огромен брой малки фирми, които не могат да си позволят да се откажат от нея толкова лесно. А това е ясен признак за влиятелната позиция на Facebook.
Недоволството срещу Facebook расте
Друг подобен индикатор е, че социалната мрежа продължава да увеличава потребителите си. При това с темпо, което е по-високо от традиционното.
Според Facebook това се дължи на ограничителните мерки за предпазване от коронавируса. Повече хора прекарваха повече време в домовете си и това ги тласка към социалните мржи. В резултат, Facebook отчита 12% ръст на активните потребители през деня само за основната си платформа. Общият брой активни потребители дневно за всички услуги на Facebook е почти 2,5 млрд. души.
Фирми бойкотират Facebook заради расизъм
Компанията отбелязва, че очаква ръстът да се забави през това тримесечие след като много хора възобновиха традиционното си ежедневие. Въпреки това ръстът на приходите ще остане стабилен.
Служители на Facebook на протест срещу Зукърбърг
ИТ гигантите с послания против расизма
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!