Американският авиоконструктор "Боинг" (Boeing.com) временно прекрати до ново нареждане доставките на последния си модел самолет "Боинг 787 Дриймлайнър", върху който тегне забрана за летене по целия свят заради проблеми с литиево-йонните двигатели, предадоха световните агенции.
Говорител на "Боинг" поясни, че
производството на машините
продължава,
но доставките няма да бъдат възстановени, докато
Федералното авиационно управление (ФАУ) на САЩ не одобри възобновяване на разрешението за полети на този тип
машини.
ФАУ нареди в сряда самолетите "Боинг 787", доставени на американските авиокомпании, да останат на земята. Това породи подобна забрана в целия свят.
Според Ричард Абулафия, анализатор в сектора на въздухоплаването, от десетилетия ФАУ не е взимал подобно решение.
Пред американската телевизия Ен Би Си министърът на
транспорта на САЩ Рей Лахуд заяви, че самолетите няма да
полетят
отново, "докато не са, образно казано, 1000% безопасни".
"Боинг 787" стана жертва на серия от аварии,
сред които пожари, причинени от прегрели литиево-йонните
акумулатори, проблеми със спирачките, счупвания на стъклото
в
пилотката кабина и изтичане на горивото. Експерти обаче поясниха,
че
тези аварии са класически при дебюта на нов вид самолети.
Досега "Боинг" е доставил 50 бройки от самолета по света. Компанията произвежда сега пет машини "Дриймлайнър" на месец и има намерение да увеличи темпото до 10 машини на месец до края на годината.
Миналата година "Боинг" достави 46 машини "Дриймлайнър", след като през 2011 г. достави едва три. В графика за доставките имаше повсеместно закъснение и японската авиокомпания Ей Ен Ей (ANA), например, получи машините си три и половина години по- късно от очакваното.
Този модел струва между 206,8 млн. и 243,6 млн. долара по каталожна цена.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!