П родажбите на plug-in хибриди в Европа, която е техният най-важен пазар до момента намаляват, докато търсенето на изцяло електрическите коли расте, пише Autonews в анализ.
След като клиентите започнаха за загърбват дизеловите автомобили покрай скандала с Volkswagen, а европейските законодатели затегнаха регулациите за емисиите, някои производители започнаха да залагат на хибриди.
Те дават възможност да получиш нещо от EV изживяването и често се описват като преходна технология - мост към изцяло електрическо бъдеще.
Последните данни показват две много различни траектории на продажбите на plug-in хибридите и BEV.
Във Франция може да караш електромобил срещу 145 евро месечно
Във Франция първите паднаха с 28 процента през юни. В Германия - друга бивша крепост на технологията, с 16 на сто.
В Обединеното кралство plug-in хибридите бяха наравно с изцяло електрическите автомобили до 2019 г. Сега две EV с батерии се продават за всяка една кола от другата категория.
Това можеше да се очаква. През 2020 г. и 2021 г. производителите трябваше да изпълнят по-строгите цели за емисии на CO2 в Европа за нови коли и хибридите дойдоха като алтернатива.
Много комрании не бяха готови новите си напълно електрически платформи. Когато бяха изправени пред две възможности - да пуснат на пазара изцяло електрически автомобили от модифицирани платформи на модели с ДВГ, или plug-in хибриди - мнозина избраха второто.
Европейските регулации за CO2 за превозни средства няма да се затягат до 2025 г. Но тъй като все повече марки подготвят своите изцяло електрически платформи, които да бълват само BEV, изглежда, че тенденцията върви в тяхна полза.
Как електромобилите променят клиентските нагласи
Много собственици на plug-in хибриди са доволни от колите си. Но от политическа гледна точка в стаята има слон: водачите често не ги зареждат често.
Неотдавнашно проучване сред 9000 возила от Международния съвет за чист транспорт установи, че реалният разход на гориво от plug-in хибриди е 2,5 до 5 пъти по-висок от това, което се дава като приблизителни заводски данни.
Тази пропаст между теорията и практиката е част от причината националните правителства да намаляват субсидиите за закупуване на хибриди по-бързо, отколкото за напълно електрически модели.
Повече по темата може да четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!