Н еразвита зарядна инфраструктура?! Този довод доскоро се използваше от скептиците по отношение бъдещето на електромобила, но във Великобритания броят на зарядните станции е по-голям от броя на бензиностанциите, сочат данни на Nissan.
Японският производител разкрива, че към август във Великобритания работят 9199 зарядни станции, докато броят на бензиностанциите е 8396.
Първата такава във Великобритания е отворена преди точно 100 години в Алдермастон, Беркшайър. Пикът на бензиностанциите е през 1970 г., когато в Обединеното кралство има 37 539 бензиностанции, но от тогава те постоянно намаляват, като между 2000 и 2005 г. затварят над 3000.
Точно противоположна е тенденцията за зарядните станции. През 2012 г. има 913, а през 2018 г. броят им вече е 6699, като само тази година са монтирани над 2000. Настоящата цифра от 9199 включва над 1600 бързозарядни станции.
Данните на Nissan, базирани на информация от Energy Institute и Zap Map, показват съществена промяна и в Лондон. В британската столица са останали само четири бензиностанции в зоната Congestion Charge, докато Transport for London е инсталирал над 1000 зарядни точки за последната година.
Тази статистика е впечатляваща, макар че трябва да се отбележи, че повечето бензиностанции имат поне по четири бензиноколонки, докато повечето от EV зарядните точки са с по една станция.
Наскоро британското правителство отпусна 2,5 млн. паунда за инсталирането на 1000 зарядни точки в жилищни райони в страната. Това е част от плана за драстичното свиване на емисиите СО2 от автомобилите до почти нула към 2050 г.
Последните данни показват, че продажбите на електромобили във Великобритания са скочили със 158% през юли спрямо същия месец на миналата година.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
В битка с мръсния въздух: Букурещ забранява бричките в центъра
Значението на думата „кола” е остаряло и трябва да се вземат мерки
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!