Zafira предлага комфорт като на борда на катарските авиолинии
Източник: Harald Dawo

С трахотни седалки, просторен и много светъл интериор, wi-fi hotspot, страхотни AFL LED фарове, богата двигателна гама, всевъзможни системи и приложения за свързаност, 5- или 7-местна конфигурация на салона… Сещам се за поне още толкова акценти, които мога да изброя, но мотото, под което ми представят новата Zafira, е: Opel Travelling Lounge.

И киноманът в мен веднага се събужда. Долавям акцентите от презентацията на неколкото висши кадри от ръководството на Opel, но аз си мисля за Джордж Клуни и „Високо в небето“. Един куфар и заветната цел от 14 млн. пропътувани мили, които да му донесат платинена карта. А с нея достъп до пилотската кабина и бизнес лонджовете (приемна звучи доста тъпо) на всяко летище.

Тази чисто българска дума ме привлича на всеки терминал, защото престоят става много по-комфортен. Приятна атмосфера, напитки и хапване, интернет, телевизия, преса... безплатно. Това представлява всеки business lounge по летищата. Където, освен изброеното, си и малко по-спокоен за себе си, защото не си в бутаницата, която привлича определен тип хора.

ТУК МОЖЕ ДА РАЗГЛЕДАТЕ ГАЛЕРИЯТА НА OPEL ZAFIRA

Opel са успели да пренесат всички тези усещания и удобства в новата Zafira, която натрупа вече 2,7 млн. продажби. Сега моделът идва в най-добрата си форма. Ще пратя този линк на Здравко, мой съученик и комшия, който на задните седалки на Zafira II е подредил цели три (3) детски столчета за трите си момичета. Това е клиентът, към който се цели Opel. Ето защо.

Източник: Harald Dawo

Погледната отвън, обновената Zafira предлага по-динамичен дизайн на фаровете, които преливат в по-спортна радиаторна решетка. Този похват придава по-широка визия на автомобила, а стилът на оформление следва наложения от Astra дизайнерски език.

Източник: Harald Dawo

Моите адмирации моделът получава за интериора си. Тук също са използвани жокери от Astra. За щастие, защото сега зоната на шофьора е много по-ергономична и интуитивна. На първо място – изчистени са многобройните бутони. На второ: 7-инчовият дисплей на инфотейнмънт системата вече е сензорен и интегриран по-ниско в централната конзола, а не както досега – върху нея. Новият волан не само изглежда по-добре, но и е по-ергономичен.

Тест драйв на Honda Civic Type R

Тест драйв на Volvo S/V90

Тест драйв на BMW X5xDrive e40

И оттук започват глезотиите. Панорамното челно стъкло (опция) е впечатляващо. Върви в комплект с панорамен покрив, като така интериорът става изключително светъл и още по-просторен. При ярко слънце ел. щора покрива задните места, а водачът може да издърпа подвижен твърд панел, който скрива горната част на панорамното челно (простиращо се чак до В-колоната) стъкло, по този начин се неутрализира заслепяването.

Източник: Harald Dawo

Сертифицираните от AGR седалки трябва да бъдат изтъкнати във всеки Opel. Изключително комфортни са на дълъг път. Тук акцентът пада върху системата Flex7, която се грижи за конфигурацията на местата. Интересна е възможността за сгъване на средната задна седалка, която образува много широк и удобен подлакътник между външните две седалки. Те от своя страна се преместват назад и към центъра на автомобила, като така се оформя т. нар. лоундж конфигурация с огромно пространство за краката и в областта на раменете.

Много лесно е сгъването и разгъването на двете седалки на третия ред, но там могат да седнат само деца, при това на по-къс път.

Източник: Harald Dawo

Трябва да отбележа и товарния обем от 710 литра (при 5-честна конфигурация на интериора), който достига до 1860 л при сгъване облегалките на втория ред седалки.

В Zafira има цели 30 ниши за съхранение на вещи и предмети, като не мога да не отбележа мулти-функционалната FlexRail конзола между предните седалки, движеща се на алуминиеви релси. Тя отваря различни ниши за съхранение между седалките. FlexFix багажникът (опция) може да поема до 4 велосипеда с тегло до 80 кг.

Източник: Harald Dawo

Тестът във Франкфурт не ми предложи възможност за шофиране през нощта, но не мога да не изтъкна AFL LED фаровете на Zafira, каквито се предлагат за пръв път в този сегмент. Правя го, защото моето зрение е слабо, нося очила и през нощта не се чувствам особено комфортно зад волана. След време ще карам отново Zafira, само за да тествам тези фарове, които предлагат цели 9 режима на осветление в зависимост от обстановката, в която шофирате.

Източник: Harald Dawo

Силните черти на Zafira продължават и в сферата на задвижването, като моделът ще се предлага с дизелови и бензинови двигатели, както и задвижване на LPG и метан (липсва само водород). Гамата от двигатели обхваща мощностния диапазон 120-200 к.с. Тествах най-мощната версия с 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo с 200 к.с., но не се впечатлих. Предпочитам този двигател в компактната и по-лека Astra, защото в Zafira мощността не се усеща като за 200 к.с. А и кой ще го иска в подобен семеен автомобил. Разходът от малко над 10 л/100 км също не ми се понрави.

Затова аз си държа на един от най-добрите двигатели в гамата на Opel: „Шептящият“ 2,0-литров, 4-цилиндров турбодизел със 170 к.с. и 400 Нм.

Източник: Harald Dawo

Впечатли ме в Insignia, но тук е дори по-безшумен. Работи в чудесен синхрон с 6-степенната механична кутия, но в тестовите автомобили липсваше автоматична кутия. Това продължава да е Ахилесова пета на Opel, която се надявам скоро да бъде отстранена. Защото този двигател и интериор заслужават един добър автоматик.

Иначе агрегатът е чудесен. Много еластичен и с чудесно междинно ускорение. По поречието на р. Майн, където камерите и пътната полиция следят стриктно за спазването на ограничението от 80 км/ч, Zafira показа разход от около 5,5 л/100 км. Сгазих я и на магистралата без ограничения, но разходът не скочи над 7,5 л/100 км. А този автомобил далеч не е от най-леките, при това тестовият модел бе с най-високото оборудване, следователно и най-високо тегло.

Източник: Harald Dawo

Не бих си позволил да пропусна множеството възможности за свързаност на борда на Zafira. Това е и една от големите гордости на модела, макар аз да не съм от хората, чиято първа работа е да свърже телефона си. Но сега го направих, защото Opel OnStar (стандартно или опция) превръща Zafira в 4G/LTE Wi-Fi Hotspot.

Автомобилите бяха оборудвани с инфотейнмънт системата R4.0 IntelliLink, за да ни демонстрират съвместимостта с Apple CarPlay и Android Auto. Такава има. Но на два пъти нещо не им се получи на домакините. Единият път трябваше да сменим колата, защото всякакви мерки срещу „забилия“ iPhone 5 не дадоха резултат, а придвижването в чужбина изисква навигация. Вторият път го рестартирахме и CarPlay тръгна, но аз съм си традиционалист и предпочитам Navi 950 IntelliLink с вградена навигация.

Традиционни за Zafira са и повечето системи, но сега са поднесени по един наистина впечатляващ начин, и визуално, и сетивно, и технологично. Цената на автомобила (ползващ данъчно облекчение заради 7-те места) започва от 37 550 лв. с ДДС за базовия бензинов двигател със 120 к.с. Базовият дизел със 130 к.с. (и автоматик) започва от 45 670 лв. с ДДС. Ценовата разлика с предходния модел е в рамките на само няколко процента.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Opel Zafira 2,0 CDTI

Размери

Дължина, мм: 4666

Широчина, мм: 1884

Височина, мм: 1660

Междуосие, мм: 2769

Маса, кг: от 1650

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1956

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 170 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 400 при 1750-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 205

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,1

Среден разход на гориво, л/100 км: 6,6 – 5,8

Вредни емисии СО2, г/км: 161 - 153

Базова цена, лв. с ДДС: 45 670 (за базов дизел със 130 к.с.)

КОНКУРЕНТЪТ

Ford S-Max 2,0 TDCi

Размери

Дължина, мм: 4796

Широчина, мм: 1916

Височина, мм: 1658

Маса, кг: 1838

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1964

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 180 при 3500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 400 при 2000-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 208

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,5

Среден разход, л/100 км: 5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 139

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 52 450 (за базов дизел със 120 к.с.)

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Израел маха всички мита върху вноса от САЩ

Израел маха всички мита върху вноса от САЩ

Свят Преди 5 часа

Съединените щати са най-близкият съюзник на Израел

Германия конфискува танкер с руски петрол

Германия конфискува танкер с руски петрол

Свят Преди 6 часа

Европейският съюз включи плавателния съд в списъка със санкции срещу Русия

ДПС-ДПС реши да подкрепи кабинета „Желязков“

ДПС-ДПС реши да подкрепи кабинета „Желязков“

България Преди 8 часа

ДПС-ДПС ще продължи подкрепата си до приемането на еврото

БСП: Делото срещу Румен Овчаров е прекратено поради липса на престъпление

БСП: Делото срещу Румен Овчаров е прекратено поради липса на престъпление

България Преди 9 часа

Πpoĸypopът oт CГΠ ĸoнcтaтиpa, чe пo пoвдигнaтoтo oбвинeниe нямa извъpшeнo пpecтъплeниe oт Pyмeн Oвчapoв

Сърбите се вдигнаха срещу мина за литий

Сърбите се вдигнаха срещу мина за литий

Свят Преди 10 часа

В Сърбия през последните четири години бяха организирани масови протести и пътни блокади

Кола помете човек на пешеходна пътека в Разград

Кола помете човек на пешеходна пътека в Разград

България Преди 10 часа

Пострадалият е откаран в разградската болница

Френският главен прокурор защити присъдата на Льо Пен

Френският главен прокурор защити присъдата на Льо Пен

Свят Преди 10 часа

Решението на френския съд е "съобразно закона"

Протестиращи блокираха булевард в София

Протестиращи блокираха булевард в София

България Преди 11 часа

От „Защита” уточниха, че ако не бъдат изпълнени исканията им, са в готовност за ефективни национални протести

Екшън, полицията гони мъже, откраднали 450 метра медни проводници

Екшън, полицията гони мъже, откраднали 450 метра медни проводници

България Преди 11 часа

В хода на операцията по задържането са се включили екипи на „Специални тактически действия“

Снимката е илюстративна

Ужас във Варна: 50-годишен мъж осъден за системно насилие над дете

България Преди 11 часа

Истината излиза наяве, когато момичето е настанено в кризисен център и се установява, че е бременно

Столична община спира приемането на отпадъци от болници

Столична община спира приемането на отпадъци от болници

България Преди 11 часа

Причината е случай на нерегламентирано смесване на битови и медицински отпадъци

<p>Иран ще потърси ядрени оръжия, ако бъде нападната</p>

Иран ще потърси ядрени оръжия, ако бъде нападната

Свят Преди 11 часа

Нарастващото напрежение между Иран и САЩ отново разпали опасенията относно военен конфликт

<p>Първата европейска орбитална ракета се разби след 40 секунди</p>

Първата орбитална ракета, изстреляна от Европа, се разби в морето

Свят Преди 11 часа

Ракетата се разби в морето и се взриви 40 секунди по-късно

Доналд Тръмп коментира връзката между Тайгър Уудс и бившата си снаха

Доналд Тръмп коментира връзката между Тайгър Уудс и бившата си снаха

Свят Преди 11 часа

„Обичам Тайгър и обичам Ванеса“, заяви американският президент

КЕВР намали рязко цената на природния газ

КЕВР намали рязко цената на природния газ

България Преди 11 часа

Председателят на КЕВР Пламен Младеновски : Значително намаление с 14,3%

Сергей Рябков

Русия разглежда мирното предложение на САЩ, но настоява за промени

Свят Преди 11 часа

Бъдещите модели и схеми на САЩ за разрешаване на конфликта в Украйна все още не са премахнали първопричините за него; това трябва да бъде преодоляно, казва руският заместник-министър на външните работи Сергей Рябков