"За Трабанта криза няма" е мотото на националния събор на любителите на популярните автомобили от бившата ГДР, който днес се провежда за втора поред година в навечерието на традиционния празник на Велико Търново - 22 март.
"Въпреки че производството на тези коли вече повече от 20 години е история, части все още се намират и поддръжката е евтина.
Разходът на бензин е 5,5 л на 100 км, затова не ни притеснява скокът на цените на горивата. Важното е да не се повишава цената на маслото, което се добавя към горивната смес", обяснява доц. Милен Михов от организационния комитет на проявата.
В дефилето до крепостта "Царевец" по централните улици на града ще се включат повече от 40 автомобила от региона, както и с регистрации от София, Русе, Търговище, Добрич, Стара Загора, Пловдив и Пазарджик.
В програмата са предвидени състезания по майсторско управление и на скоростна отсечка.
Сред заявилите участие има и представителки на нежния пол, които карат съвременни автомобили, но искат да почувстват тръпката от шофирането на "Трабант", посочи Недко Азманов, собственик на 20-годишен автомобил.
По неговите думи този вид автомобили са не само марка за качество и издръжливост, но и усещане за младостта и хубавите спомени.
Организаторите припомнят, че първият автомобил от народен тип с марката "Трабант" с каросерия от пресован картон е произведен през 1957 г. в заводите в Цвикау.
Последният автомобил слиза от конвейра през 1991 г. след разпада на ГДР.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!