П реди три години концернът Great Wall, чийто модели до неотдавна се сглобяваха и в България, взе следното решение: марката Great Wall ще прави само пикапи, Haval стана народен луксозен бранд, докато за Wey остана да прави най-луксозните модели.
Амбиции на Wey са такива, че китайците поставят своята марка като конкурент на…. Lexus, Infiniti и Volvo. Но в Европа това ще е много трудно да се случи, защото марката не е позната, което не означава, че й липсват качества.
Тя дебютира за пръв път на салона във Франкфурт през 2017 г., когато показа една концептуална разработка. Сега Way прави втори опит, но този път има и три серийни модела.
За мен тези автомобили бяха едни от най-интересните, затова и седнах във всички, за да се убедя, че в салона не мирише на евтина пластмаса, напротив, на пипане и възприятие салоните на автомобилите са изключително добре изпълнени.
А за външния дизайн може да се кажат само добри думи. Още повече, че за дизайна е отговорен Пиер Леклер, под чието ръководство са направени предишните издания на BMW X5 и X6, а от 2010 до 2013 г. белгиецът бе шеф на дизайна на BMW M. След това той се пренесе в Китай, но избяга бързо към Kia, а след това и Citroen. Но дизайнът на моделите на Wey е негово творение.
Истината е, че моделите на Wey не се различават съществено един от друг, макар флагманът GT Pro да изпъква спрямо другите модели с много по-спортното си излъчване отзад. Същият разчита на хибридно задвижване, като на задната ос е монтиран електромотор с мощност 116 к.с., благодарение на което ускорява до 100 км/ч за 6,5 секунди.
Иначе бензиновият мотор е с обем 2,0-литра и мощност от 227 и 234 к.с., работещ съвместно със 7-степенна автоматична трансмисия. Моделите може да бъдат оборудвани с Launch control и камера за обратно виждане (монтирана в горната част на вратата на багажника), която предава образ в огледалото за обратно виждане. А най-богатите версии на оборудване предлагат дори лазерни фарове.
Макар да се определят като луксозни, трите модела са много далеч ценово от това разбиране в Европа. За VV7 и купето VV7 GT в Китай искат около $25 000, докато хибридният GT Pro струва $42 000.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Еколози посочиха с пръст „най-мръсните” производители
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!