В ъншният вид на това поредно творение на Bugatti (макар бъдещето на марката да не е много ясно в момента) може да се оприличи със спидер от необятната галактика на „Междузвездни войни. Точно това сравнение се роди в главата ми, когато гледам Bolide отзад. Имам и други сравнения, но те са излишни. Снимките говорят сами за себе си. А тях компанията ги пусна, за да тества реакцията на публиката и да реши дали да произведе модела.
Но нека минем към цифрите, защото Bolide не е нищо друго, а демонстрация за качествата и възможностите на миналото, т.е. на двигателя с вътрешно горене. Тук той е познатият 8,0-литров W16 звяр, който е монтиран в Centodieci или Super Sport 300+. Мощността му е „само” 1600 к.с., но те са били недостатъчни, затова инженерите са решили да захранват двигателя с 110-октаново състезателно гориво. Резултатът е, че така мощността скача на 1851 к.с. и 1850 Нм! Четирите турбини също са нови.
Инженерите от Молсхайм са смъкнали теглото на Bolide до едва 1240 кг (без всякакви течности и пилот), което е колкото средностатистически европейски компактен модел. По този начин пистовото чудовище разчита на съотношение мощност/тегло от 0,67 кг на конска сила.
Така. Всички тези параметри са с цел динамика. А тя (поне на хартия) е поразителна. Хипер болидът ускорява до 100 км/ч за 2,17 секунди, а границата от 200 км/ч достига да 4,36 секунди. Имайте предвид, че Bugatti не е постигнал тези резултати в реални условия, а това са симулационни данни. Същото важи за ускорението до 300 км/ч (7,37 сек), както и спринтът до 400 км/ч: 12,08 секунди. Споменава се дори ускорение до 500 км/ч (20,16 сек), както и времето за обиколка на „Нордшлайфе”: 5:23,1 мин. Да стискаме палци, че все някога ще видим всички тези цифри в реално измерение, направено за безумно богат човек.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Tesla ще инвестира $12 млрд. в заводите си за две години
Паритет в цените на е-колите и конвенционалните автомобили до 2024 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!